دولت تصویب کرد:

264 میلیارد تومان براى توسعه ناوگان حمل و نقل عمومى

دولت در چارچوب سیاست‌های حمایتی از توسعه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهری، 27 میلیارد تومان برای یارانه بلیت اتوبوس و قطار شهری و 2/169 میلیارد تومان نیز برای خرید 2500 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس شهری اختصاص داد.
کد خبر: ۲۶۶۷۳۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با تصویب نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، مبلغ 264میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوط به جزءهای 12 و 13 ردیف 520000 قانون بودجه سال 1388 کل کشور (اعتبارات یارانه‌ها) برای توسعه برنامه‌های حمل و نقل عمومی اختصاص یافت.

بر این اساس، دولت با اختصاص مبلغ 27میلیارد تومان برای پرداخت بخشی از یارانه بلیت اتوبوس شهری و قطار شهری و مبلغ 64.8 میلیارد تومان برای طرح‌های بهبود عبور و مرور شهرها و تعهدات سفرهای استانی هیئت وزیران در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی موافق کرد.

همچنین در جهت افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، دولت مبلغ 2/169میلیارد تومان برای پرداخت تعهدات و تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای خرید حداقل 1500 دستگاه اتوبوس درون شهری و 1000 دستگاه مینی‌بوس شهری اختصاص داد.

مبلغ 3 میلیارد تومان نیز برای جبران هزینه‌های ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و فرهنگ‌سازی در زمینه حمل و نقل به ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اختصاص یافت. این مصوبه در تاریخ 23 تیرماه 1388 توسط معاون اول رئیس‌جمهور جهت اجرا ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها