فارس: فیلم «چیزی مانند چشمانم» به کارگردانی هوشنگ میرزایی برنده جایزه اول هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم مستند و کودکان ناتوان در آتن شد.این جشنواره بین‌المللی از روز جمعه 5 تیرماه که از سوی وزارت کشور یونان برگزارشد، با حضور 30 فیلم از کشورهای مختلف جهان آغاز به‌کار کرد و دوشنبه شب به کار خود پایان داد. در خلال یک هفته رقابت این فیلم‌ها، هیات داوران به ریاست تئودورس آنجلوپلوس به 7 فیلم برتر این جشنواره جوایزی را اهدا کرد.
کد خبر: ۲۶۳۲۱۱

«بچه‌های اعماق» برنده جشنواره هوستن

مهر: مستند «بچه‌های اعماق» به کارگردانی علی شاه‌محمدی جایزه پلاک نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم هوستن را از آن خود کرد. جشنواره فیلم هوستن آمریکا از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم در منطقه آمریکای شمالی است.

«بچه‌های اعماق» به زندگی و تحصیل کودکان کار و خیابانی می‌پردازد.

آغاز «خواب‌های دنباله‌دار»

فارس: فیلمبرداری تازه‌ترین کار «پوران درخشنده» که برای شرکت در جشنواره فیلم کودک همدان آماده می‌شود، امروز در لوکیشنی واقع در خیابان فرشته تهران شروع می‌شود.

در سکانس‌های ابتدایی این فیلم سینمایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود، «پانته‌آ بهرام»، «مهران احمدی» و «آرمیتا مرادی» بازی دارند. فیلمبرداری این اثر سینمایی با سکانس‌های روز آغاز خواهد شد.

نگارش فیلمنامه «رازی» با نظارت مهرجویی

مهر: رئیس مرکز سیمافیلم از تولید 150 فیلم تلویزیونی، پروژه عمر خیام و نگارش فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «رازی» با نظارت داریوش مهرجویی خبر داد.

حسن اسلامی‌مهر درباره تولید مجموعه «رازی» به کارگردانی داریوش مهرجویی که سیمافیلم دو سال پیش وعده آن را داده بود، گفت: ما وقت زیادی روی فیلمنامه‌ پروژه‌های الف ویژه می‌گذاریم. یک گروه زیر نظر مهرجویی مشغول نگارش فیلمنامه رازی هستند و بخش فرهنگی سیمافیلم هم بر فیلمنامه نظارت دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به انتقال تولید مجموعه‌ها از مرکز سیمافیلم به شبکه‌ها و تعریف ماموریت جدید برای این مرکز تا پایان نگارش فیلمنامه رازی، سیمافیلم بر آن نظارت دارد و بعد از آن معاونت سیما تصمیم می‌گیرد تولید این پروژه در کدام یک از شبکه‌ها انجام شود.

هفته قوه قضاییه در رادیو جوان

جام جم: به مناسبت هفته قوه قضاییه برنامه انعکاس رادیو جوان به بررسی دستاوردهای علمی دستگاه قضایی کشور می‌پردازد. این برنامه با حضور مهندس صدر نوری، مدیرکل انفورماتیک قوه قضاییه، همچنین دکتر علی‌اکبر جلالی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت به رونمایی از سیستم دادرسی الکترونیک و نرم‌افزار جدید در دادرسی می‌پردازد.

گفتنی است این نرم‌افزار به طور کامل در شیراز در حال اجراست. این برنامه تا چهارشنبه ، هر شب ساعت 21 از رادیو جوان پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها