سفارتخانه‌های ایران به دخالت کشورهای غربی در امور کشورمان اعتراض کردند

گروه سیاسی: درپی دخالت آشکار مقامات غربی در امور داخلی ایران در انتخابات اخیر و حتی فراخواندن سفرای ما در اروپا توسط وزارت خارجه‌های این کشورها، 3 سفارتخانه مهم اروپایی کشورمان در آلمان، فرانسه و بلژیک نسبت به این مساله واکنش جدی نشان دادند. به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین روز پنجشنبه بیانیه‌ای درباره دیدار سفیر کشورمان در آلمان با آندریاس میشائیلیس، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه آلمان صادر کرد.
کد خبر: ۲۶۲۶۴۰

در این بیانیه آمده است: علیرضا شیخ عطار در این دیدار برضرورت پرهیز کشورهای اروپایی از اعمال استانداردهای دوگانه تاکید واز کشورهای غربی خواست تا در نگرش به مسائل ایران واقع بین بوده و از برخورد گزینشی خودداری کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس هم در یک بیانیه مطبوعاتی، مواضع مداخله جویانه فرانسه در امور داخلی ایران را محکوم کرد. همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا طی دیدار با هانس گرت پوترینگ، رئیس پارلمان اروپا از برخورد مغرضانه این پارلمان و اتحادیه اروپا با تحولات داخلی ایران انتقاد کرد.

دبیرکل سازمان ملل، شأن خود را حفظ کند

جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل‌ خواست استقلال و شأن پست دبیرکلی سازمان ملل را حفظ کند و از اتخاذ مواضعی که دخالت در امور داخلی اعضای ملل متحد تلقی می‌شود، بپرهیزد.

به گزارش فارس، محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد: باعث تاسف است که دبیرکل سازمان ملل در تناقض با وظایف محوله به وی و در نقض اصول شناخته شده بین‌المللی، به اتخاذ موضعی عجولانه در خصوص انتخابات شکوهمند اخیر در جمهوری اسلامی ایران مبادرت کرده است.

این موضعگیری، مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها