گروه اقتصاد: مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنایع و معادن اعلام کرد: بخش عمده‌ای از 40 کارخانه تولید قند و شکر کشور، مواد اولیه خود را از محصولات چغندرقند و نیشکر تامین می‌کنند و در خارج از فصل و دوره بهره‌برداری، در روندی عادی تعطیل می‌شوند. حسین ابویی مهریزی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: دوره برداشت چغندرقند متناسب با مناطق زیرکشت از اواسط شهریور آغاز می‌شود و حداکثر تا 100 روز ادامه دارد.
کد خبر: ۲۵۲۷۹۵
وی افزود: برداشت محصولات نیشکر هم بنا برشرایط آب و هوایی از اواخر مهر آغاز می‌شود و گاهی تا خرداد ادامه می‌یابد.

ابویی مهریزی گفت: کارخانه‌هایی که تعطیل هستند، فعالیت آنها فصلی است و چون در خارج از فصل، محصول چغندرقند و نیشکر برای برداشت و فرآوری آن در کارخانه وجود ندارد، مانند گذشته تعطیل می‌شوند.وی افزود: تعطیلی این کارخانه‌ها در این دوره زمانی، طبیعی است.

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنایع و معادن گفت: البته کارخانه‌های قند و شکر کشور مشکلاتی دارند که دولت در حال تهیه بسته حمایتی و تصمیم‌سازی برای ساماندهی کشت و صنعت این حوزه است.وی افزود: این بسته حمایتی پس از جمع‌بندی در وزارت بازرگانی به حوزه معاون اول رئیس‌جمهور اعلام و در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی خواهد شد.

ابویی مهریزی تاکید کرد: رویکرد دولت برای ساماندهی مشکلات صنعت قند و شکر شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت است و در درازمدت هم طرح جامع شکر برای ایجاد اطمینان در بخش‌های کشاورزی و صنعتی تهیه خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها