در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
البته در چند سال گذشته شرکتهای خصوصی وارد کار شده و علاوه بر تاکسیرانی چند شرکت دیگر مسافربرانی را که دارای آرم هستند و شهرداری بر آنها نظارت دارد وارد شهر کردهاند که این کاری مثبت به شمار میرود؛ اما این شرکتها هم نتوانستهاند نیاز حمل و نقل شهری را برآورده کنند و همچنان مسافربران شخصی در سطح شهرها فعال هستند و هیچ ارگانی جلوی فعالیت آنها را نمیگیرد چرا که در این صورت شهر به لحاظ جابهجایی مسافر فلج میشود.
مسافربران از آنجایی که شهروندان را جابهجا میکنند و با امنیت آنها به لحاظ جانی و روانی ارتباط مستقیم دارند باید دارای فاکتورهای مشخصی باشند. یعنی اینکه ارگان مسوول مسافربر را به لحاظ رانندگی اصولی، داشتن رفتار و اخلاق مناسب، رعایت مقررات و دریافت کرایه بسنجد و از مثبت بودن این مسائل اطمینان حاصل کند و سپس او را به استخدام درآورد. اما در حال حاضر که ساماندهی مسافربران شخصی به فوریت امکانپذیر نیست، شهروندان باید نکات ایمنی را رعایت کنند. در ساعات پایانی شب یا آغازین روز فقط از مسافربران تایید شده و آرمدار استفاده کنند. زنان و دختران جوان در طول روز حتیالمقدور سوار خودروهای مسافربر شخصی نشوند. اگر مجبور به استفاده از مسافربر شخصی شدند مراقب منحرف شدن راننده از مسیر اصلی باشند و همچنین از سالم بودن درهای ماشین اطمینان حاصل کنند.
به لحاظ قانونی مسافربران خود مسوول اعمالی هستند که انجام میدهند و حتی اگر به استخدام شرکتی درآمده باشند و ماشینشان آرمدار هم باشد باز هم شرکت به لحاظ کیفری مسوولیتی ندارد؛ اما به لحاظ حقوقی اگر مسافربر آرمدار جرمی مرتکب شود شرکتی که او را به استخدام درآورده مسوول است و شخص میتواند به خاطر ضربه روحی که به او وارد شده است از دادگاه تقاضای غرامت کند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه