کوئنتین تارانتینو، آنگ لی و پدرو آلمودوار با فیلم‌های جدید خود در بخش مسابقه شصت و دومین جشنواره فیلم کن برای دریافت جایزه نخل طلایی رقابت می‌کنند و فیلم جدید بهمن قبادی در بخش نوعی نگاه جشنواره حضور دارد.
کد خبر: ۲۴۷۷۹۷

ورایتی اعلام کرد: برگزارکنندگان جشنواره کن اسامی فیلم‌های چند بخش رسمی این دوره جشنواره شامل بخش مسابقه و نوعی نگاه را اعلام کردند و فیلم سینمایی "کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره" بهمن قبادی از ایران یکی از فیلم‌های بخش نوعی نگاه است.

حامد بهداد، نگار شقاقی و اشکان کوشانفر بازیگران این فیلم هستند که بر مبنای فیلمنامه‌ای از قبادی و به تهیه‌کنندگی خود او ساخته شده است. داستان آن درباره دختر و پسری جوان است که پس از آزادی از زندان می‌کوشند یک گروه موسیقی تشکیل بدهند و ...

20 فیلم در بخش مسابقه شصت و دومین جشنواره فیلم کن رقابت می‌کنند که بیشتر آنها اروپایی و آسیایی هستند و برعکس فیلم‌های آمریکای سهم کمتری دارند. "لعنتی‌های بی‌آبرو" کوئنتین تارانتینو و "وودستاک جذاب" آنگ لی دو فیلم آمریکایی بخش مسابقه هستند.

براد پیت، الی راث، دایان کروگر، مایک مایرز و میشائیل فاسبندر در فیلم جدید تارانتینو بازی می‌کنند که داستان آن در جنگ جهانی دوم روی می‌دهد. "وودستاک جذاب" آنگ لی نیز برداشتی کمدی از کنسرت معروف "وودستاک" در تابستان پرآشوب سال 1969 است. لیو شرایبر، جفری دین مورگان و امیل هیرش نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند.

فیلم ترسناک "مرا به جهنم ببر" ساخته سام ریمی با بازی جاستین لانگ و آلیسن لومن نیز در بخش نمایش‌های نیمه‌شب پخش می‌شود. همین طور "تخیلات دکتر پارناسوس" به کارگردانی تری گیلیام که برای نمایش در بخش خارج از مسابقه در نظر گرفته شده است.

"تخیلات دکتر پارناسوس" آخرین فیلم هیث لجر بازیگر استرالیایی است و جانی دپ، کالین فارل و جود لاو دیگر بازیگران آن هستند. از دیگر فیلم‌های مطرح بخش مسابقه می‌توان به "آغوش‌های گسسته" پدرو آلمودوار، "ستاره درخشان" جین کمپیون و "در جستجوی اریک" کن لوچ اشاره کرد.  
 
داستان فیلم جدید آلمودوار در دهه 1950 روی می‌دهد و نقش اصلی را پنه‌لوپه کروز بازی می‌کند. "ستاره درخشان" کمپیون فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره جان کیتس - شاعر - و فانی براون است و  بن ویشاو و آبی کورنیش در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

"در جستجوی اریک" کن لوچ درباره یک فوتبالیست آشوب‌زده است و با مشاوره اریک کانتونا فوتبالیست معروف فرانسوی ساخته شده است. "ضد مسیح" لارس فن تریر، "نوار سفید" میشائیل هانکه، "نقشه صداهای توکیو" ایزابل کویشی و Vincere مارکو بلوکیو فیلمساز ایتالیایی از دیگر فیلم‌های بخش مسابقه کن هستند.

درام ترسناک و انگلیسی‌زبان "ضد مسیح" درباره زوجی است که برای رهایی از غم از دست دادن فرزند خود به کلبه‌ای در بیشه‌زار پناه می‌برند. ویلم دافو و شارلوت گنسبورگ در فیلم جدید فن تریر بازی می‌کنند. هانکه با فیلم آلمانی‌زبان "نوار سفید" به کن می‌آید که داستان آن سال 1913 و پیش از ظهور نازیسم در مدرسه‌ای در آلمان روی می‌دهد.

"نقشه صدا‌های توکیو" کویشی فیلمساز اسپانیایی درباره یک زن جوان و تنهای ژاپنی است که شب‌ها در یک بازار ماهی کار می کند و گاهی اوقات در قالب یک قاتل قراردادی ظاهر می‌شود. Vincere بلوکیو مطالعه‌ای درباره عشق پنهان موسولینی و پسر او از این زن است و جووانا متسوجورنو و فیلیپو تیمی در آن بازی می‌کنند.

فیلم خون آشامی "عطش" به کارگردانی پارک چان - ووک فیلمساز کره‌ای و سازنده فیلم تحسین‌شده "پیرپسر"، پیشتاز فیلم‌های آسیایی بخش مسابقه این دوره جشنواره کن است. داستان درباره یک کشیش در شهری کوچک است که وقتی یک آزمایش پزشکی اشتباه از کار درمی‌آید، به یک خون آشام تبدیل می‌شود.

بریلانته مندوزا فیلمساز فیلیپینی با Kinaray در این بخش حضور دارد و جانی تو فیلمساز پرکار هنگ‌کنگی نیز با تریلر "انتقام" به ساحل جنوب فرانسه می‌آید. جانی هالیدی خواننده قدیمی فرانسوی در این فیلم انگلیسی‌زبان نقش یک آدمکش حرفه‌ایِ اکنون آشپز را بازی می‌کند که برای انتقام قتل دخترش به هنگ کنگ می‌رود.

"چهره" به کارگردانی تسای مینگ - لیانگ فیلمساز مولف مالزیایی دیگر فیلم آسیایی بخش مسابقه است. ماتیو آمالریک، ژان مورو، فانی آردان، ناتالی بای و ژان - پی‌یر لو بازیگران این فیلم هستند. داستان "چهره" درباره یک کارگردان سینماست که برای تولید فیلمی درباره اسطوره سالومه به پاریس می‌رود.

لو یه فیلمساز چینی و سازنده فیلم "قصر تابستانی" نیز با "تب بهار" به کن باز می‌گردد که ماجراهای سه جوان است. سه فیلم Les Herbes folles آلن رنه، "یک پیش‌گو" ژاک اودیار و "وارد خلاء شو" گاسپار نوئه پرچم فرانسه را در کن به اهتزاز درمی‌آورند.

"زمان باقیمانده" به کارگردانی الیا سلیمان، فیلمساز فلسطینی دیگر فیلم بخش مسابقه جشنواره کن 62 است. این فیلم سومین بخش از یک سه‌گانه پس از دو فیلم "وقایع‌نگاری ناپدید شدن" و "مداخله الهی" است.

سلیمان در "زمان باقیمانده" به مکاشفه خود در هویت فلسطین ادامه می‌دهد و در این فیلم چند دهه از تاریخ این سرزمین از تاسیس رژیم صهیونیستی تا زمان حال مورد توجه قرار داده است.

درام تاریخی "آگورا" ساخته الخاندرو آمنابار فیلمساز اسپانیایی نیز در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید. ریچل وایس در این فیلم بازی می‌کند و درباره برده‌ای است که در مصر باستان عاشق هیپاتیا بانوی خود می‌شود.

شصت و دومین جشنواره فیلم کن 13 مه با فیلم انیمیشن "بالا" تولید استودیو پیکسار آغاز می‌شود و 24 مه (سوم خرداد) با "کوکو شانل و ایگور استراوینسکی" ساخته یان کونن به پایان می‌رسد. ریاست هیئت داوران جشنواره امسال را ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی به عهده دارد.

آسیا آرجنتو بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی، نوری بیلگه جیلان کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر از ترکیه، لی چانگ - دونگ کارگردان و فیلمنامه‌نویس کره‌ای، جیمز گری کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی، حنیف قریشی نویسنده و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی، شو کی بازیگر تایوانی و رابین رایت پن بازیگر آمریکایی دیگر اعضا هیئت داوران بخش مسابقه این دوره جشنواره کن هستند.

فهرست فیلم‌های بخش رسمی شصت و دومین جشنواره فیلم کن به شرح زیر است:

* بخش مسابقه:

"آغوش‌های گسسته"، پدرو آلمودوار
درام Fish Tank، آندرا آرنولد
"یک پیش‌گو"، ژاک اودیار
Vincere، مارکو بلوکیو
"ستاره درخشان"، جین کمپیون
A LOrigine، خاویر ژانولی
"نقشه صداهای توکیو"، ایزابل کویشی
"نوار سفید"، میشائیل هانکه
"وودستاک جذاب"، آنگ لی
"در جستجوی اریک"، کن لوچ
"تب بهار"، لو یه
Kinaray، بریلانته مندوزا
"وارد خلاء شو"، گاسپار نوئه
"عطش"، پارک چان - ووک
Les Herbes folles، آلن رنه
"زمان باقیمانده"، الیا سلیمان
"لعنتی‌های بی‌آبرو"، کوئنتین تارانتینو
"انتقام"، جانی تو
"چهره"، تسای مینگ - لیانگ
"ضد مسیح"، لارس فن تریر

* بخش نوعی نگاه:

"مادر"، جون - هو بونگ
"ایرن"، آلن کاوالیه
"گرانبها"، لی دانیلز
Demaine Des L Aube، دنیس درکورت
"سرگردان"، هیتور دالیا
"کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره"، بهمن قبادی
"سفرهای باد"، چیرو گوئرا
Le Pere De Mes Enfants، میا هانسن لاو
"داستان‌هایی از عصر طلایی"، هانو هوفر، رازوان مارکولسکو، کریستیان مونگیو، کنستانتین پروپسکو، یوانا اریکارو
"داستان در تاریکی"، نیکپلی کومریکی
Dogtooth، یورگوس لانتیموس
"تزار"، پاول لانگین
Indepencia، رایا مارتین
"پلیس، صفت"، کورنلیو پورومبویو
"پری"، پن - اک راتاناروانگ
"مثل یک مرد مردن"، خوا پدرو رودریگز
"چشمان کاملا باز"، هیم تبکمن
"سامپسن و دلیله"، وارویک تورنتن
"ارتش خاموش"، ژان فان دی ولده
Air Doll ، هیروکازو کره - ادا

* فیلم اختتامیه:

"کوکو شانل و ایگور استراوینسکی"، یان کونن

* بخش خارج از مسابقه:

 L Armee Du Crime، روبر گیدیگیام
"آگورا"، الخاندرو آمنابار
"تخیلات دکتر پارناسوس"، تری گیلیام

* بخش نمایش‌های نیمه‌شب:

"شهری بنام وحشت"، استفان اوبیه و ونسان پاتار
"مرا به جهنم ببر"، سام ریمی
Ne Te Retourne Pas، مارینا دو وان

* بخش نمایش‌های ویژه:

"همسایه من، قاتل من"، آن آگیون
"مانیلا"، آدولفو آلیکس جونیر و رایا مارتین
Min YE، سلیمان سیسه
L Epine Dans Le Coeur، میشل گوندری
"عریضه"، ژائو لیانگ
"جفا"، کارن یدایا

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها