رئیس جمهوری آمریکا بر عزم دولت خود برای بهبود روابط کشورش با ایران به عنوان نخستین نشانه های تغییر تاکید کرد و گفت: ایالات متحده به جای تهدید به دنبال همکاری و احترام متقابل است و عقیده داریم که با تهدید چیزی پیش نخواهد رفت.
کد خبر: ۲۴۲۲۸۱

به گزارش مهر، اوباما در یک نوار ویدیویی با عنوان "آغازی جدید از تعامل با ایران" از ایران خواست تا به اختلاف چند دهه خود با آمریکا پایان داده و به حل آنها اقدام کند.

وی در این باره گفت: دولت من برای حل مسائلی که در مقابل ما وجود دارند متعهد به دپیلماسی است تا بتواند روابط سانده ای را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه اختلافات موجود بین ایران و آمریکا جدی هستند گفت که ایالات متحده به جای تهدید به دنبال همکاری و احترام متقابل است و عقیده داریم که با تهدید چیزی پیش نخواهد رفت.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: تمایل داریم تا با رهبران و مردم ایران به طور شفاف صحبت کنیم و دوست داریم تا جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین الملل در جایگاه واقعی خود که استحقاق آن را دارد قرار گیرد و مسئولیتهای واقعی خود را در این جایگاه بپذیرد. این جایگاه از طریق اقدامات مسالمت آمیز به دست می آید که نشان دهنده بزرگی حقیقی ملت و تمدن ایران است.

اوباما گفت: "دولت جدید آمریکا گفته است که خواهان تغییرات و گفتگوست اما این تغییرات باید اساسی باشد نه تاکتیکی".
 
این مقام آمریکایی که در صدد ارسال یک پیام نوروزی هم بود گفت: نوروز فصلی برای آغازی نو است و مایلم شما مردم و رهبران ایران بدانید که ما در جستجوی آینده ای هستیم که همراه با مناسبات جدیدی میان مردم ما و فرصتهای بزرگتری برای مشارکت و بازرگانی باشد و آینده ای که همه جهانیان در صلح و بدون اختلاف زندگی کنند.

اوباما در بخش پایانی پیام خود با قرائت شعر معروف و زیبای سعدی خاطرنشان کرد: افرادی وجود دارند که اختلافات ما را بزرگ جلوه می دهند اما ما باید مصداق کلماتی باشیم که سعدی شاعر ایرانی سالیانی پیش به رشته تحریر در آورد.

وی گفت: ما برای سالیان دراز اختلافاتی داشتیم اما در این روزهای مقدس نوروز ما انسانیت مشترکی که ما را به هم مرتبط می سازد به یاد می آوریم.

کاخ سفید اعلام کرده است که نوار ویدیویی این سخنرانی و پیام نوروز اوباما با زیر نویس فارسی پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها