روزنامه انگلیسی تایمز با اشاره طرح جدید رئیس جمهور آمریکا برای پایان جنگ عراق در سال 2010 و مخالفت دموکراتها با آن، این طرح را خیانت اوباما به شعارهای انتخاباتی خود توصیف کرد.
کد خبر: ۲۳۸۴۱۶

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه تایمز، "باراک اوباما" خبر از پایان جنگ عراق تا آگوست سال 2010 داده اما تاکید وی بر باقی ماندن 50 هزار نفر از نظامیان آمریکایی در عراق خیانت به شعارهایی است که اوباما در دوران رقابتهای ریاست جمهوری آمریکا داده بود.

اوباما در آن زمان وعده خروج تمای نظامیان آمریکایی از عراق در سریع ترین زمان ممکن در صورت پیروزی در انتخابات را داده بود.

به نوشته تایمز علاوه بر آنکه دموکراتها با این طرح اوباما مخالف هستند جمهوریخواهان نیز نظر مساعدی روی آن ندارند که از آن جمله می توان به سناتور "جان مک کین" نامرد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 اشاره کرد.

در این میان لیبرال های ضد جنگ آمریکایی نیز با باقی ماندن نظامیان کشور خود در عراق مخالف بوده و می گویند : این طرح اوباما آخرین اقدام از مجموعه فعالیتهای بود که چپ گرایان را ناامید کرد. زیر اوباما به چپ گرایان وعده پایان جنگ را داده بود.

در این میان، "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور "هری رید" رهبر اکثریتهای سنا و سناتور "چارلز شومر" از دیگر چهره های سرشناس دموکرات در سنا به صراحت از طرح اوباما انتقاد کرده و نسبت به مثبت بودن آن ابراز نامیدی کرده اند.

به نوشته تایمز، طرح پایان جنگ عراق تا آگوست 2010 و باقی ماندن 50 هزار نظامی آمریکایی در این کشور طرحی است که با موافقت اوباما، "رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا، ژنرال "دیوید پتریوس" فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه و ژنرال "ریموند اودیرنو" فرمانده نظامیان آمریکایی در عراق اتخاذ شده، اما سیاستمداران حاضر در واشنگتن با این طرح موافق نبوده و ادامه حضور نظامیان آمریکا در عراق را تخطی اوباما از شعارهای انتخاباتی خود می دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها