گروه اقتصاد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های دولتی و خصوصی، شرایط اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را اعلام کرد. به گزارش مهر، در این بخشنامه آمده است: اقرارنامه رسمی ازدواج یا هر سند مشابه که در ادیان و مذاهب مختلف از سوی مقامات عالی روحانی و رسمی آنان مورد تایید باشد، معادل عقدنامه ازدواج تلقی می‌شود.
کد خبر: ۲۳۷۰۲۷

براساس این بخشنامه، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به تمامی اتباع ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنها از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی بلامانع است.

همچنین درباره افرادی که عقدنامه آنها مفقود یا بر اثر حوادثی قهری از قبیل آتش‌سوزی، زلزله و... از بین رفته ‌است، ارائه المثنای سند مربوط کفایت می‌کند و در صورت عدم امکان ارائه المثنی، حکم مرجع قضایی کافی است.

در همین حال، مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) از توافق با بانک‌ها و بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج خبر داد و گفت: در حال حاضر هر زوج 40 میلیون ریال نقدی تسهیلات می‌گیرند.

خلیل یسائی درباره نتیجه پیگیری‌ها و اقدامات صندوق مهر امام رضا(ع) برای تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان گفت: در این خصوص با وزارت امور اقتصادی و دارایی و مسوولان بانک مرکزی صحبت‌هایی شده است تا سرعت پرداخت تسهیلات ازدواج افزایش یابد.

وی اظهار کرد: ما در بخش پرداخت تسهیلات ازدواج با کندی روبه‌رو شده بودیم؛ به گونه‌ای که کمی از برنامه‌ریزی اولیه عقب افتادیم؛ ولی با پیگیری‌های به عمل آمده، امیدواریم روند پرداخت تسهیلات، سرعت خوبی بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها