با برگزاری مراسم اهدای جوایز تجلی اراده ملی صورت گرفت:

تجلیل از انتظامی ‌با سکه ، دلجویی از حسن فتحی با فرش

گروه رسانه ــ رضا استادی: چهار روز پس از اهدای جوایز بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در مراسمی ‌ساده در سینما فرهنگ، نمایندگان 18 نهاد مختلف با اهدای جایزه به فیلم‌های برگزیده جشنواره فجر، درمراسم اهدای جوایز بخش تجلی اراده ملی ا‌ز برگزیدگان خود تقدیر کردند. این مراسم که چند سالی است به شکل مستقل برگزار می‌شود، به نوعی در حکم«پاتختی» جشنواره فجر است که در آن، اهدای جوایز در قالب لوح تقدیر و سکه، خاطره خوشی را در ذهن فیلمسازان ثبت می‌کند. به گزارش خبرنگار ما، ابتدای این مراسم که با 40 دقیقه تاخیر برگزار شد، کامران ملکی، مجری مراسم با قرائت اشعاری از حافظ، فضا را تلطیف کرد، سپس از عزت‌الله انتظامی‌ تقدیر شد. این بازیگر هم از این مساله که از هنرمندان در زمان زنده بودن آنها تقدیر می‌شود، به نیکی یاد کرد و گفت: اغلب برای مرگ بزرگداشت برگزار می‌شود، اما امیدوارم از این به بعد، برای ختم مراسم برگزار نکنیم و برای شادی‌ها مراسم بگیریم.
کد خبر: ۲۳۷۰۰۱

با آغاز اهدای جوایز وزارت آموزش و پرورش 5 لوح تقدیر به 5 سینماگر و 15 سکه بهار آزادی به ابراهیم فروزش برای کارگردانی«زمانی برای دوست داشتن» اهدا کرد. دفتر تبلیغات اسلامی ‌حوزه علمیه قم به جواد اردکانی برای ساخت فیلم «به کبودی یاس» و به فخرالدین صدیق‌شریف برای ایفای باورپذیر نقش روحانی در فیلم «اخراجی‌ها‌2» و در دیگر آثار جایزه داد. جمعیت هلال احمر از ابراهیم فروزش کارگردان «زمانی برای دوست داشتن» و علی شادمان بازیگر «زمانی برای دوست داشتن» تقدیر کرد. بنیاد توسعه راهبردی ایرانیان به ابوالحسن داوودی برای کارگردانی و تهیه‌کنندگی زادبوم جایزه داد. بنیاد شهید و امور ایثارگران از جواد اردکانی برای کارگردانی «به کبودی یاس»، مسعود نقاش‌زاده برای کارگردانی «کودک و فرشته» وانسیه شاه‌حسینی برای کارگردانی «پنالتی» تقدیر کرد. دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی‌ به مسعود نقاش‌زاده برای کارگردانی «کودک و فرشته» جایزه داد. شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به انسیه شاه‌حسینی برای کارگردانی «پنالتی» جایزه داد. جشنواره روستا لوح تقدیر، تندیس و 15 سکه بهار آزادی به علی لدنی تهیه‌‌کننده «پای پیاده» اهدا کرد. سازمان عقیدتی ــ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ‌ایران به حسن کلامی برای تهیه‌کنندگی «کودک و فرشته» جایزه داد. سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم آتوسا قلمفرسایی طراح صحنه و لباس فیلم «صداها»، حسن فتحی کارگردان «پستچی سه بار در نمی‌زند» و «حسین لیالستانی» فیلمنامه‌نویس«می‌زاک» را شایسته تقدیر دانست. در این بخش وقتی حسن فتحی برای گرفتن جایزه خود روی سن آمد، در سخنانی از این‌که فیلم او نامزد دریافت 8 جایزه از جشنواره شده، ولی جایزه‌ای نگرفته بود، ابراز ناراحتی کرد و جایزه خود را به کودکان فلسطینی اهدا کرد. پس از آن، جعفری‌جلوه که جایزه‌ای از طرف سازمان میراث فرهنگی به او تعلق گرفته بود، طی سخنانی در تقدیر از فتحی، جایزه‌اش را از بابت دلجویی به فتحی داد که فتحی این جایزه را نیز به کودکان فلسطینی داد، سپس سالن را ترک کرد.

لحظاتی بعد، جوایز مرکز ملی فرش ایران هم به حسن فتحی کارگردان «پستچی سه بار در نمی‌زند» و واروژ کریم‌مسیحی کارگردان «تردید» برای استفاده مناسب از فرش ایرانی در این دو فیلم اهدا شد که کامران ملکی با تصور این‌که فتحی این جایزه را هم به مردم غزه اهدا می‌کند، در این زمینه مطایبه‌ای را مطرح کرد اما فتحی جایزه خود را به پاس تلاش‌های جعفری‌جلوه در اعتلای سینمای ملی به معاون سینمایی داد اما معاون سینمایی با تواضعی مثال زدنی این جایزه را با واسطه به دست فتحی رساند.

جایزه موسسه ناجی هنر به فیلم بیست ساخته عبدالرضا کاهانی، مجمع کانون‌های فیلم و عکس دانشگاه‌های کشور به پرویز شهبازی برای کارگردانی «عیار14»، نهاد کتابخانه‌های عمومی‌ کشور به آرش سجادی‌حسینی برای کارگردانی «موج سوم»، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ‌ایران به جواد شریفی‌راد مسوول جلوه‌های ویژه فیلم‌های «کودک و فرشته» و «موش»، سازمان ورزش شهرداری تهران به سیدسعید سیدزاده تهیه‌کننده «پنالتی» و موسسه آیین مهرورزی به محمدهادی کریمی کارگردان «امشب شب مهتابه»، انجمن مدیران تولید به محمدصادق آذین برای مدیریت تولید «درباره الی» و بیتا منصوری مدیرتولید «زادبوم» و رحمت عبدالله‌زاده مدیر تولید فیلم‌های «کودک و فرشته» و «دلخون» از دیگر جوایز اهدا شده در این مراسم بود. ضمن آن‌که در بخش سالن‌های نمایش نیز لوح تقدیر و جایزه به حمید سهیلی‌مقدم متصدی نمایش سالن سینما جوان یک و علی حاتمی متصدی نمایش سالن سینما جوان 2 اهدا شد. فرجام آژیر و سیدرضا سعیدی‌پور از سینما سپیده هم جوایز بخش بهترین مدیریت سینما و پرسنل جشنواره را کسب کردند. جایزه بهترین مدیریت سینماهای جشنواره هم به سید موسی ‌هاشمی‌مقدم مدیریت سینما اریکه ایرانیان اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها