همزمان با سی‌امین سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره)‌ انجام می‌شود

آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور

گروه سیاسی: 12 بهمن، سالگرد ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، همچون همیشه آغازگر جشن‌های پیروزی انقلاب است؛ اما امسال به مناسبت 30 ساله شدن انقلاب اسلامی ایران، این جشن‌ها حال و هوای خاصی دارند. مردم ایران درحالی 30 سالگی انقلاب خود را جشن می‌گیرند که برخلاف سایر انقلاب‌ها که پس از گذشت چند سال شعارهای خود را فراموش کردند، همچنان بر سر آرمان‌های خود پافشاری می‌کنند. آیت‌الله جنتی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص برنامه‌های دهه فجر امسال گفت: به مناسبت آغاز دهه چهارم حیات طیبه انقلاب اسلامی با برنامه‌های پیش‌بینی شده، حضور مقتدرانه مردم در دفاع از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و همچنین دستاوردهای 30 ‌ساله انقلاب در عرصه‌های مختلف بویژه در عرصه علم و فناوری و دستیابی به پیشرفت‌های علمی برای مردم بویژه نسل جوان کشور تبیین می‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۴۷۷

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به شکل‌گیری فعالیت‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برای بزرگداشت سی‌امین فجر انقلاب افزود: فعالیت‌های این ستاد در قالب 400 هزار ستاد اصلی و فرعی و 2000 کمیته تخصصی از 3 ماهه سوم سال‌86 در 2 سطح آغاز شده است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به تلاش نهادهای مردم‌نهاد، دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن بزرگ انقلاب اسلامی تاکید کرد: هزاران ستاد اصلی و فرعی در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها و مراکز مختلف بیش از 30 هزار برنامه برای بزرگداشت 3 دهه تلاش، ایثار و استقامت ملت ایران تدارک دیده‌اند که از آن جمله می‌توان از حضور قشرهای مختلف مردم در مرقد مطهر امام راحل(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان و رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجلیل از شهدای والامقام، مفقودان و ایثارگران انقلاب نام برد.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به همگامی و تلاش اقلیت‌های دینی ایران برای رشد و شکوفایی کشور اشاره کرد و افزود: اقلیت‌های مذهبی نیز همگام با دیگر هموطنان خود، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، مراسم دعا و نیایش و به صدا درآوردن ناقوس کلیساها در لحظه ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور تدارک دیده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که انقلاب ما، انقلاب دینی است و همه چیز آن باید رنگ و بوی دینی داشته باشد، خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ریزی به نحوی صورت گرفته که راهپیمایان پس از پایان راهپیمایی 22 بهمن، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کنند.

نقاط تاریخی انقلاب مستندسازی می‌شود

رئیس ستاد سیمرغ نیز گفت: همزمان با سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نقاط و مکان‌های تاریخی انقلاب اسلامی در سراسر کشور، پلاک‌گذاری و مستندسازی می‌شود تا نسل‌های آینده بدانند چه حوادثی در طول انقلاب رخ داده است. به گزارش فارس، حجت‌الله ایوبی با بیان این‌که ساعت30/8 امروز در پایانه شماره یک فرودگاه مهرآباد به استقبال خورشید می‌رویم، افزود: در تلاش هستیم تا هواپیمایی را که حامل خورشید و نور بود، بازسازی کنیم و در آنجا یادمانی از آن منظره زیبا برای همیشه نصب می‌شود.

رئیس ستاد سیمرغ با اشاره به پرده‌برداری از یادمان محل جلوس امام (ره) در بهشت‌زهرا عنوان کرد: طراحان برجسته کشور صندلی سنگی بر صخره‌ای مستحکم را طراحی کرده‌اند که در آنجا نصب می‌شود.

وی در ادامه، انقلاب اسلامی را رنسانس فرهنگ و هنر معنویت‌گرا در ایران دانست و گفت: طرح ملی 900 که افتتاح 30 پروژه در 30 استان کشور است، روز 14 بهمن با حضور رئیس‌جمهور در یک برنامه نمادین افتتاح می‌شود.

ایوبی به برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی در مصلای تهران و نیز نمایشگاه نوآوری و شکوفایی از سوی معاونت علمی رئیس جمهور اشاره و اضافه کرد: طی 10 روز آینده، بسیاری از فرزندان انقلاب 30 ساله می‌شوند که با اهدای لوح سپاسی از این عزیزان و تمامی 60 ساله‌هایی که 30 سال برای انقلاب تلاش کرده‌اند، تجلیل می‌شود.

وی به تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تولید برنامه‌های ماندگار از 30 سال پایداری انقلاب اشاره کرد و گفت: بزودی سمفونی عاشورا و سمفونی ایران رونمایی خواهد شد.

ایوبی ادامه داد: 22 بهمن امسال 15 هزار دانش‌آموز ایران، عشقشان را به انقلاب اسلامی در قالب طولانی‌ترین نقاشی جهان از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی به معرض نمایش می‌گذارند و این اقدامی است نمادین برای نشان دادن این‌که انقلاب اسلامی در جان تمامی نسل‌ها ریشه دوانده است.

رئیس ستاد سیمرغ با بیان این‌که انقلاب اسلامی، فقط انقلاب رسیدگی به پایتخت و شهرها نبود، بلکه به دنبال رفع محرومیت از روستاها نیز بوده‌است، افزود: بر این اساس، 30 روستای برتر و نمونه در سراسر کشور انتخاب شده که در شب 22 بهمن نورافشانی خواهد شد.

زنگ انقلاب امروز در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش هم امروز همزمان با آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب را به صدا درمی‌آورد.

به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش امروز در اقدامی نمادین در هنرستان دخترانه وحدت در منطقه 4 آموزش و پرورش حضور می‌یابد و راس ساعت 33/9 به یاد لحظه ورود حضرت امام (ره) به کشور زنگ این مدرسه را به صدا درمی‌آورد.

دعوت ستاد دهه فجر از مردم برای حضور در ویژه مراسم 12بهمن

همچنین ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از آحاد مردم شریف ایران برای حضور پرشور در ویژه مراسم یوم‌الله 12 بهمن دعوت کرد.

به گزارش فارس، در اطلاعیه ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی آمده ‌است: ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از عموم آحاد و اقشار مختلف مردم مومن، مبارز و انقلابی ایران اسلامی دعوت می‌کند تا با حضور گرم، صمیمی، پرشور و آگاهانه خود در این مراسم، بار دیگر ارزش‌های انقلاب اسلامی را پاس داشته، با آرمان‌های شهدا و امام عزیز تجدید میثاق کنند.

هاشمی‌رفسنجانی:دهه فجر 57 در تاریخ اسلام بی‌نظیر است

خطیب جمعه تهران، دهه فجر سال 57 را در تاریخ اسلام و بویژه مکتب اهل بیت(ع) ممتاز و بی‌نظیر دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران، مستقل‌ترین کشور دنیاست که از هیچ قدرت خارجی دستور نمی‌گیرد و هیچ فردی نمی‌تواند به جمهوری اسلامی دیکته بکند چه بکن و چه نکن.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به دستاوردهای مهم و بزرگ تاریخ انقلاب گفت: برای نخستین بار، روحانیت شیعه و مراجع شیعه به مساله امامت، ولایت و حکومت توجه کردند که در تاریخ روحانیت چنین سابقه‌ای وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این که آزادی از قید استکبار، استبداد و وابستگی، یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، گفت: ملت ایران، آزادی سیاسی خود را در میدان‌های انتخابات بروز می‌دهد.

وی تاکید کرد: وظیفه همه مسوولان و مردم این است که امروز از این دستاورد عظیم متکی به مردم غفلت نکنند.آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به حوادث مهم و تاریخی این 10 روز در سال 57 گفت: تعیین دولت و شکست حکومت نظامی از مهم‌ترین این رویدادهاست، زیرا رژیم می‌خواست با این اقدام، تهران را قبضه کند؛ اما با تدبیر امام خمینی این طرح که فرستاده ویژه آمریکا، طراح آن بود، شکست خورد.آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: خدای نکرده اگر روزی، نظام ما متکی بر میل، اراده و عشق مردم نباشد، آسیب‌پذیر می‌شود و اگر به مردم متکی باشد هیچ دشمنی نمی‌تواند این ملت را از جای خود، تکان بدهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات راسخ و امتحانات مختلف ملت ایران در مبارزات، دفع شورش‌ها، در دفاع مقدس، در مرحله سازندگی و در برخورد با تحریم‌ها گفت: این عشق مردم، سرمایه اساسی ماست و هر فردی، بخواهد خدشه‌ای به هر دلیلی و با تحمیل نظرات خودش بر مردم ایجاد بکند، اشتباه کرده و با این کار به مردم، انقلاب، اسلام و به ایران ظلم کرده که ان‌شاء‌الله این اتفاق نمی‌افتد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها