رئیس جمهور دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و دفاع از حق و مقابله مستمر با باطل را از ویژگی های دولت اسلامی برشمرد و گفت: اتحادیه عرب و سازمان ملل به وظایف خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه عمل کنند.
کد خبر: ۲۲۶۶۹۵

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جمع مردم این استان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرزمین مردمان پرتلاش، مفید، زحمتکش و نجیب است.
 
وی که در نخستین روز از دور دوم سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در ورزشگاه 17 شهریور شهر زاهدان سخن می گفت  افزود: سیستان و بلوچستان مهد جوشش استعدادهای شگرف انسانی و دیار سخاوت، هوشمندی وخلاقیت است، مردم این استان در طول صدها سال مرزدارانی امین و شجاع و حافظان سلحشور فرهنگ، استقلال و عزت ایران زمین بوده اند.
 
رئیس جمهور در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: این ماه، ماه جهاد، دینداری، امر به معروف و نهی از منکر، نماد و پیروزی خون بر شمشیر است.
 
وی در ادامه سخنانش با اشاره به ویژگی دیگری از دولت اسلامی تصریح کرد: در چند سفراخیر برخی از ویژگی های دولت اسلامی مانند عدالت گستری، تلاش بی وقفه برای عزت ملت و صیانت از ملت و سرافرازی، دعوت به کلمه توحید و توحید کلمه را  برشمردم.
 
احمدی نژاد با بیان اینکه دولت اسلامی باید پرچمدار وحدت باشد، با اشاره به شهادت حضرت امام حسین (ع)، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و دفاع از حق ومقابله مستمر با باطل را به عنوان یکی دیگر از ویژگی های دولت اسلامی خواند وگفت: در جهان دو جبهه بیشتر وجود ندارد یکی جبهه حق و دیگری جبهه باطل.
 
رئیس جمهور ادامه داد: در جبهه حق دعوت به پاکی، خدمت به انسانها، تواضع، فروتنی، محبت، تبعیت از ولی صالح، خیر و رحمت و برادری موج می زند ودر این جبهه اشغالگری، زورگویی، دنیاپرستی، خودخواهی، جهل، غفلت و فریب ونیرنگ وجود ندارد. اما در جبهه باطل همه فعالیت ها بر اساس بی عدالتی و سرپیچی از اولیاء الهی، خودخواهی، حسد و جهل است.
 
وی با تاکید بر اینکه جبهه حق و باطل هیچگاه با یکدیگر سازگاری ندارند، خاطر نشان کرد: همه پیامبران الهی بر اساس دعوت به حق و مقابله با باطل حرکت کرده اند و پیامبران همواره در طول تاریخ با ظالمان به مبارزه پرداخته اند.
 
احمدی نژاد در ادامه به بیان مجاهدت های حضرت موسی (ع)، عیسی مسیح (ع) و پیامبر گرامی اسلام در برابر اشرار و زورگویان زمان اشاره کرد و گفت: پیامبران از جان و مال و حقوق مردم دفاع کردند تا جایی که زورگویان زمانشان تصمیم گرفتند جان آنان را بستانند و پیامبر گرامی اسلام نیز بخش بسیاری از زندگی خود را صرف مبارزه با زورگویان، زیاده خواهان و ظالمان کرد و از مظلومان دفاع نمود.
 
بنابر این گزارش پیش از ورود رئیس جمهور به ورزشگاه 17 شهریور استان سیستان و بلوچستان، مردم حاضر در ورزشگاه شعارهایی چون "تشیع، تسنن بیدار باش، برای حفظ اسلام هوشیار باش"، "آمریکا، اسرائیل مگر به نیرنگتان"،"قدس زند این ندا،  مرگ بر اسرائیل"، "حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست"،"دست خدا بر سرماست، خامنه ای رهبر ماست" را سر می دادند.

اتحادیه عرب و سازمان ملل به وظایف خود عمل کنند

رئیس جمهور خطاب به اتحادیه عرب گفت: مگر مردم مظلوم فلسطین عرب نیستند که این اتحادیه در برابر جنایات ضد انسانی رژیم صهیونیستی در نوار غزه سکوت کرده است.

احمدی نژاد اظهار داشت: جنایاتی که امروز در غزه رخ می دهد دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

وی افزود: سازمان ملل و اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی چرا در برابر این همه جنایات سکوت کرده اند ، سخنی به میان نمی آورند و ازمردم بی دفاع و مظلوم فلسطین به ویژه ساکنان غزه در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی دفاع نمی کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: مگر وظیفه اتحادیه عرب این نیست که از کشورهای عربی حمایت کند؟ مگر مردم فلسطین عرب نیستند؟ پس چرا این اتحادیه در برابر این همه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع سکوت اختیار کرده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور با انتقاد از عملکرد سازمان بین الملل و همچنین شورای امنیت این سازمان، گفت: سازمان ملل و شورای امنیت مشخص کنند که وظیفه آنها چیست آیا وظیفه آنها غیر از این است که باید از مردم مظلوم و بی دفاع جهان در برابر زورگویی ها و جنایات دفاع کنند؟

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل چطور در موضوع هسته ای ایران بارها قطعنامه صادر می کند اما در موضوع غزه و در برابر این همه جنایات سکوت کرده است، تاکید کرد: اگر شورای امنیت در برابر تمامی ملت های جهان وظیفه دارد تا از آنها حمایت و دفاع کند پس بهتر است در شرایط کنونی لب به سخن گشاید و اجازه می دهد که یک رژیم اشغالگر ونامشروع به جنایات وحشیانه خود ادامه دهد.

احمدی نژاد همچنین خطاب به دبیر کل سازمان ملل گفت: آقای دبیر کل نیز باید بداند که در برابر این همه کشتار و جنایت مردم غزه مسئول است وهر روز که از این جنایات وحشیانه می گذرد جبران آن سخت تر خواهد بود.

رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: مگر چه اتفاق مهم دیگری باید رخ دهد تا سازمان های بین المللی واکنش نشان دهند؟ چرا که اگر آنان در شرایط فعلی در برابر رژیم صهیونیستی از خود عکس العملی نشان ندهند باید بدانند که امید ملت ها به آنها قطع خواهد شد و از سوی دیگر منتظر شما نخواهند شد.

وی تصریح کرد: امروز ملت های آزاده دیگر منتظر نخواهند ماند که شما بعد از کشتار مردم بی دفاع همچون موضوع لبنان صرفا بخواهید نطق کنید.

احمدی نژاد گفت: سردمداران رژیم صهیونیستی و سران کشورهای استکباری نیز باید بدانند که کشتار و جنایات آنها بی جواب نخواهد ماند چرا که آنان با این کار خود مرگشان به جلو می اندازند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه امروز در عرصه های بین المللی سنگین ترین جرم ها رخ می دهد، گفت: صحنه فلسطین و وضعیت اسف بار مردم غزه بیانگر جنایات کشورهای استکباری است. آنها رژیم جعلی صهیونیستی را در منطقه ایجاد کرده اند تا بتوانند به اهداف شوم خود در منطقه به خصوص در فلسطین دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی امروز 60 سال است که دست به کشتار مردم، تحریم، محاصره و تحقیر ملت فلسطین و حتی ملت های منطقه زده است بطوریکه می توان گفت که این رژیم جعلی نماینده جبهه باطل و استکباری جهان در برابر همه ملتهاست. امروز این رژیم از زمین و هوا ساکنان غزه را به خاک و خون می کشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه غزه سرزمین کوچکی است و جمعیتی معادل یک و نیم میلیون نفر دارد، گفت: ساکنان غزه از جمله مردمانی هستند که سالهای طولانی تحت فشار و محاصره بوده اند و در شرایط عادی هم غذا و دارو در اختیار نداشته اند، حال امروز با جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می دهد باید به این سئوال پاسخ داده شود که این جنایات با چه هدفی انجام می شود.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: رژیم صهیونیستی از اول با شعار تصرف همه سرزمین های منطقه بوجود آمد ولی امروز به پایان راه خود رسیده است. آنها دیوانه وار تصمیم می گیرند و دست به عمل وحشیانه می زنند ، حتی یک ماه بعد خود را نیز نمی بینند آنها فکر کرده اند با کشتار ساکنان غزه می توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان، گفت: در آن جنگ ابهت رژیم صهیونیستی به طور کامل فرو ریخت آنها فکر می کردند که می توانند خودشان را به کشورهای منطقه تحمیل کنند. آنها فکر می کنند غزه حلقه ضعیف جبهه ملت های منطقه است و اگر این حلقه را بشکنند می توانند آبروی رفته خود را بازگردانند ولی نمی دانند که سخت در اشتباهند و در اصل به پایان خط رسیده اند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه می تواند کشورهای منطقه را فتح کند دست به جنایات بسیار زده است برای انسجام خود مجبور شده است که دور خودشان را دیوار بکشد.

احمدی نژاد خطاب به سران کشورهای استکباری، گفت: بنده به شما نصیحت می کنم که سرتان را دربرف نکنید چرا که خشم ملت ها به زودی دامان شما را خواهد گرفت و شما را در دادگاه عالیه محاکمه خواهد کرد و در آن دادگاه حامیان شما نیز مجازات خواهند شد.

تنها راه مردم فلسطین ایستادگی است

رئیس جمهور همچنین خطاب به مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: بنده به شما می گویم تنها راه عزت و پیروزی ایستادگی است و این راه هم بدانید که ملت ایران در خط مقدم همیشه همراه شما خواهد بود و با ایستادگی ومقاومت به پیروزی خواهید رسید.

وی در بخش  پایانی سخنانش به اقدامات انجام شده در استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در دور اول سفر استانی دولت به استان سیستان و بلوچستان حدود 5 هزار و 600 پروژه به تصویب رسید که تا امروز 4 هزار پروژه از آن به پایان رسیده و بقیه مصوبات در مسیر اجرا قرار دارد. به گفته وی  در طی 2 سال و نیم 6 هزار میلیارد تومان کار عمرانی در استان صورت گرفته است.

احمدی نژاد همچنین ضمن اعلام کاهش نرخ بیکاری در این استان، گفت: امروز خوشبختانه نزدیک به 2 درصد کاهش نرخ بیکاری را در استان شاهدیم که امیدواریم این نرخ را پایین تر بیاوریم.

بنابراین گزارش خط راه آهن بم - زاهدان از پروژه هایی بود که در دور اول سفرهای استانی به تصویب هیئت دولت رسیده بود که رئیس جمهور امروز در جمع مردم این استان به آنان قول داد تا سال آینده این خط راه آهن وارد شبکه ریلی کشور شود.

ایجاد 55 هزار واحد مسکونی روستایی، تشکیل مدارس نوساز به جای مدارس کپری، تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه، ایجاد 9 بازارچه مرزی، افتتاح 4 بیمارستان از 7 بیمارستان به تصویب رسیده از مهمترین دستاوردهای دور اول سفرهای هیئت دولت به شمار می رود.

رئیس جمهور همچنین خطاب به مردم زاهدان از تصویب 39 طرح بزرگ صنعتی برای اشتغال و تولید ثروت برای استان، 41 منطقه گردشگری و ایجاد 3 مجموعه ورزشی در هر شهر استان به عنوان مصوبات هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی به استان سیستان و بلوچستان خبرداد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها