گروه جامعه: مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: 7 تا 8 سال است که اتوبوس‌های گازسوز شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تست و بازرسی ادواری نشده‌اند. مهدی پورهاشم در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: طبق قانون، باید بخش گاز اتوبوس‌های گازسوز شامل مخزن و کیت هر 3 سال یک‌بار از سوی سازمان استاندارد تست و بازرسی ادواری شوند.
کد خبر: ۲۲۶۱۹۶

وی با اشاره به این‌که برای تست و بازرسی ادواری اتوبوس‌های گازسوز تاکنون نامه‌نگاری‌های زیادی با شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه انجام شده است، افزود: متاسفانه شهرداری و اتوبوسرانی وظیفه تست و بازرسی ادواری از اتوبوس‌های گازسوز را به وزارت کشور محول و اعلام کرده‌اند که برای انجام این کار اعتبار لازم را در اختیار ندارند.

او با بیان این‌که هزینه تست هر اتوبوس گازسوز مبلغ چندان قابل ملاحظه‌ای نیست، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون حتی یک دستگاه اتوبوس‌ گازسوز هم از سوی اداره کل استاندارد استان تهران تست و بازرسی ادواری نشده است و در چنین شرایطی، می‌توان گفت این اتوبوس‌ها مانند بمب ساعتی هستند.

پورهاشم در ادامه با اشاره به این‌که 4 شرکت بازرسی فنی را به شرکت تاکسیرانی تهران برای تست و بازرسی ادواری از تاکسی‌های گازسوز شهر تهران معرفی کرده‌ایم، توضیح داد:‌ به شرکت تاکسیرانی نامه نوشته‌ایم و امیدواریم تست تاکسی‌های گازسوز نیز هرچه سریع‌تر اجرایی شود که اجرای این طرح نیز اولین بار در نوع خود محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران اضافه کرد: قرار است تست تاکسی‌های گازسوز بر اساس سن تاکسی اولویت‌بندی شود؛ یعنی این‌که تاکسی‌های گازسوز با عمر بیشتر زودتر مورد تست و بازرسی ادواری قرار گیرند.

او با بیان این‌که درباره برخی کالاهای مشمول استاندارد اجباری بر اساس شکایت مصرف‌کننده، تاکنون توانسته‌ایم از تولیدکننده یا واردکننده کالای غیراستاندارد خسارت گرفته و آن‌را به مصرف‌کننده بدهیم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در خصوص لاستیک که مشمول استاندارد اجباری نیز است، براساس شکایت مصرف‌کننده پیگیری کرده و در نهایت نیز از تولیدکننده یا واردکننده خسارت گرفته‌ایم.

پورهاشم با اشاره به این‌که وضعیت تولید لاستیک و تایر در کشور به دلیل ارتقای استانداردهای تولید آن نسبت به سال‌های گذشته، بهبود زیادی داشته است، یادآور شد:‌ لاستیک‌های چینی، هندی، اندونزیایی و در نهایت لاستیک‌های تولید داخل به ترتیب بیشترین میزان شکایات مصرف‌کنندگان را که مربوط به لاستیک می‌شود، به خود اختصاص داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها