بوش 48 ساعت به صدام و پسرانش برای ترک عراق مهلت داد

جام جم آنلاین - جرج بوش دوشنبه شب 17 مارس در ساعت 20 به وقت امریکا [5/4 بامداد به وقت تهران] در یک سخنرانی خطاب به ملت امریکا به صدام حسین 48 ساعت مهلت داد تا به همراه پسرانش خاک عراق را ترک کنند.
کد خبر: ۲۱۹۱۳
به گزارش شبکه تلویزیونی کانال دو فرانسه ، جرج بوش رئیس جمهور امریکا در یک سخنرانی رادیویی و تلویزیونی 13 دقیقه ای به صدام حسین و دو پسر وی 48 ساعت مهلت داد تا خاک عراق را ترک کنند درغیر اینصورت باید در انتظار حمله امریکا باشند که ساعت آن را امریکا تعیین خواهد کرد.
بوش گفت : من به هر یک از اعضای ارتش و سرویس های اطلاعاتی عراق تاکید می کنم ، اگر جنگ درگرفت ، برای یک رژیم درحال احتضار جنگ نکنند که ارزش زندگی آنها را نخواهد داشت .
وی تاکید کرد: تمام سربازان و کارکنان غیرنظامی باید به دقت به این هشدار توجه کنند ، مانند هر جنگ دیگری سرنوشت شما بستگی به اقدامات شما خواهد داشت چاه های نفت را نابود نکنید ، زیرا این ثروت به مردم عراق تعلق دارد.
از دستورات مبنی بر استفاده از سلاحهای شیمیایی علیه هر هدفی ازجمله مردم عراق اطاعت نکنید ، زیرا به جنایات جنگی رسیدگی می شود و برای دفاع از خود ابراز این که از دستورات پیروی می کردید فایده ای نخواهد داشت .
بوش افزود ، امشب تعدادی زیادی از مردم عراق می توانند سخنان مرا از رادیو بشنوند و من برای آنها یک پیام دارم ، اگر ما دست به جنگ بزنیم ، این جنگ علیه افراد بی قانون که بر کشور شما حکومت می کنند است و نه علیه شما.
ما این دستگاه وحشت را نابود خواهیم کرد و به شما در ساختن یک عراق تازه کمک خواهیم نمود.
حاکم مستبد به زودی خواهد رفت و روز آزادی شما نزدیک است .
بوش خاطرنشان کرد امکان دارد صدام حسین از سر ناامیدی و نیز گروههای تروریستی علیه مردم امریکا و دوستان ما دست به عملیات تروریستی بزنند.
البته وقوع این حملات حتمی نیست اما امکان آن وجود دارد.
به این ترتیب مهلت صدام حسین برای ترک عراق در ساعت 20 روز چهارشنبه به وقت امریکا [5/4 بامداد پنجشنبه به وقت تهران] به پایان می رسد و از آن پس امکان حمله امریکا در هر زمانی وجود دارد.

صدام حسین ضرب الاجل بوش را رد کرد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها