پس از 4 سال از وقوع جنایت در شمال تهران‌

بازپرس جنایی، قاتل «شمس‌الملوک» را به دام انداخت‌

پس از گذشت 4 سال از وقوع یک جنایت در شمال تهران، پیگیری‌های بازپرس ویژه قتل تهران موجب شد تا عامل قتل زن 60 ساله در ساوه دستگیر شود.
کد خبر: ۲۱۴۶۸۳
بازپرس محمد شهریاری با اشاره به خبر دستگیری این متهم به «جام‌جم» گفت: در یکی از روزهای سال 83 بستگان زن 60 ساله‌ای به نام شمس‌الملوک وقتی از غیبت‌های وی نگران‌شده بودند، پس از حضور در محل سکونت این زن که به تنهایی زندگی می‌کرد، با جسد او روبه‌رو شدند و مشخص شد او بر اثر اصابت جسمی سخت به سرش، جان خود را از دست داده است.

شهریاری افزود: پس از حضور بازپرس وقت در محل جنایت در همان تحقیقات مقدماتی مشخص شد عامل جنایت فردی آشنا بوده که پس از ارتکاب قتل مقادیری از اموال زن 60 ساله را به سرقت برده است.

پیگیری پس از 4 سال‌

شهریاری اضافه کرد: با دستور قضایی مبنی بر انتقال جسد به پزشکی قانونی، پرونده با دستور قضایی به پلیس آگاهی تهران ارسال شد تا در این زمینه تحقیقات لازم انجام شود.

بازپرس ویژه قتل تهران تصریح کرد: پس از گذشت 4 سال در حالی که بستگان مقتول چندین مرحله برای فک پلمب  محل جنایت و پیگیری اموال وی مراجعه کرده بودند، این پرونده در شعبه 7 بازپرسی دادسرای جنایی تهران بار دیگر بررسی و مشخص شد در زمان ارتکاب این جنایت مقادیری از اموال مقتول از جمله چک‌های مسافرتی وی به سرقت رفته است.

شهریاری اظهار کرد: پس از بررسی و به دست آمدن شماره سریال چک ها، دستور استعلام آن از بانک‌ها صادر و مشخص شد چند فقره از چک‌های متعلق به مقتول در یکی از بانک‌های ساوه وصول شده است.

دستگیری متهم

با دستور نیابت قضایی، فردی که اقدام به وصول چک کرده بود ابتدا با اتهام تحصیل اموال مسروقه در ساوه شناسایی و بازداشت شد و پس از انتقال به دادسرای جنایی، این متهم زبان به اعتراف گشود و راز قتل زن 60 ساله را فاش کرد.

متهم خود را دانشجو معرفی کرد و گفت که 4 سال پیش برای نظافت منزل مقتول به خانه وی رفت و آمد می‌کردم و با اطلاع از این که او مقادیر قابل توجهی پول در خانه نگهداری می‌کند، نقشه سرقت را کشیده و شب حادثه با صندلی به او حمله‌ور شدم و با وارد کردن چند ضربه او را به قتل رسانده و با سرقت اموالش متواری شدم.

دستور تحقیقات

شهریاری اضافه کرد: با توجه به اعتراف متهم به قتل زن 60 ساله دستور بازسازی صحنه جنایت و بررسی سوابق متهم صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها