گروه سیاسی: علیرضا جمشیدی،‌ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز گذشته با خبرنگاران گفت : پرونده انبوه سازان شفق 14 هزار شاکی دارد که تاکنون مشکل 6 هزار نفر را حل کرده ایم و با همکاری خود متهم در حال حل مشکلا‌ت مردم در رابطه با پرداخت وجوه و آپارتمان ها هستیم . وی در ادامه در پاسخ به سوال خبر نگاری که از مساله دانشگاه آزاد سئوال کرد گفت : دانشگاه آزاد یک دنیا مساله دارد، کدام را می گویید. جمشیدی‌افزود:در خصوص پرونده دانشگاه آزاد از افراد مختلف از جمله جاسبی، تحقیقات به عمل می‌آید. به گزارش ایسنا، وی در خصوص شکایت فردی درباره زمینی که دانشگاه آزاد تصرف کرده، اظهار کرد: این اراضی و زمین‌ها قبل از انقلاب متعلق به اشرف پهلوی بوده و سپس به نفع بیت‌المال مصادره شده و اکنون ادعای این فرد باید محرز شود.
کد خبر: ۲۱۴۵۴۷
سخنگوی قوه قضاییه درباره سرانجام پرونده پالیزدار تصریح کرد که قرار بود طی 2 مرحله، یکی از نمایندگان با متهم رودر‌رو شود که هنوز یک مرحله از آن باقی مانده و در صورت جریان افتادن پرونده، آماده صدور کیفرخواست می‌شود. جمشیدی در پاسخ به سوالی درباره سکوت قوه قضاییه در رابطه با مدرک کردان و مباحث اخیر پرداخت رشوه گفت: اتفاقی که در مجلس افتاد، برای ما هم مبهم است. ما باید با پرونده قضایی مواجه باشیم و اگر پرونده‌ای به قوه قضاییه منتقل شود، حتما رسیدگی می‌کنیم؛ اما اکنون در این رابطه ابهام‌ وجود دارد که این از کدام مصادیق مجرمانه است.

وی افزود: در مورد این که افراد دیگری که دارای مدارک جعلی باشند یا خیر، تحقیقات در حال انجام است و شکایتی نیز صورت گرفته که در حال بررسی است.

سخنگوی قوه قضاییه، اخبار مربوط به شکایت دولت از رئیس بازرسی کل کشور را رد کرد و افزود: فکر نمی‌کنم دولت چنین بحث و شکواییه‌ای را مطرح کرده باشد و رسانه نیز باید به گونه‌ای حرکت کند که فرهنگ نقدپذیری در کشور رشد یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نپرداختن وام مصداق عمل مجرمانه است یا خیر، تصریح کرد: جرم نیست؛ زیرا براساس قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام در ماده 3، مرتشی کسی است که کارمند و مستخدم دولت یا در دیگر بخش‌های آن باشد. سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که شما بیان کردید، پالیزدار مفسد اقتصادی است، به دلیل این که مبالغ بسیار زیادی وام گرفته و پرداخت نکرده است، آیا این تناقض نیست، اظهار کرد: اگر بنده هم این حرف را زده‌ام، اصلاح می‌کنم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها