سازمان انرژی اتمی از پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه صنعت هسته ای کشور حمایت مالی و تجهیزاتی می کند.
کد خبر: ۲۱۲۲۱۰

محسن دلاویز سخنگوی سازمان انر‍ژی اتمی ایران روز چهارشنبه به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: این سازمان در راستای گسترش پژوهش های بنیادی ، کاربردی و توسعه ای در زمینه پروژه های صنعت هسته ای کشور و به منظور استفاده از ظرفیت تحقیقاتی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در محورهای پژوهشی مورد نظر حمایت مالی و تجهیزاتی می کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: سقف حمایت از پایان نامه ها در مقطع کارشناسی ارشد 30 میلیون ریال و برای مقطع دکترای تخصصی 60 میلیون ریال است.

وی افزود: محورهای پژوهشی مورد نظر سازمان انرژی اتمی ایران، چرخه سوخت هسته ای، نیروگاه هسته ای، پزشکی هسته ای، کاربرد پرتوها، مدریت و سیاستگذاری توسعه است.

سخنگوی سازمان انر‍ژی اتمی اضافه کرد: در زمینه چرخه سوخت هسته ای، موضوعات مورد نظر شامل اکتشاف و استخراج اورانیوم و توریم، روش های فراوری اورانیوم، بهبود و توسعه روش های غنی سازی اورانیوم، تولید مواد مورد نیاز صنعت هسته ای ، صنعت جوش در تاسیسات هسته ای ، فراوری چرخه ساخت توریم، اقتصاد چرخه سوخت وروش های جدید آمایش و پردازش پسمان های هسته ای می باشد.

دلاویز تصریح کرد: در زمینه نیروگاه هسته ای نیز موضوعات مورد نظر سازمان انرژی اتمی شامل محاسبات قلب راکتور و توسعه کدهای محاسباتی مربوطه، محاسبات ترموهیدرولیک راکتور و توسعه کدهای محاسباتی مربوطه و آنالیز ایمنی نیروگاههای هسته ای و توسعه کدهای محاسباتی مربوطه است.

به گفته وی، طراحی و ساخت سیستم های اندازه گیری و کنترل و مانیتورینگ نیروگاههای هسته ای، آنالیز تنش سیستم های مکانیکی نیروگاههای هسته ای و توسعه کدهای محاسباتی مربوطه، محاسبات حفاظ در نیروگاههای هسته ای و توسعه کدهای محاسباتی مربوطه از موضوعات مورد حمایت مالی و تجهیزاتی سازمان انرژی اتمی قرار می گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش "نیروگاه هسته ای" مدیریت سوخت نیروگاههای هسته ای و توسعه کدهای محاسباتی مربوطه، امکان سنجی طراحی و ساخت نیروگاههای هسته ای نسل جدید و پیشرفته در کشور، طراحی سازه های پیش تنیده نیروگاهی و استفاده از سوخت توریم در نیروگاهها نیز از دیگر موضوعات مورد حمایت سازمان انر‍ژی اتمی است.

دلاویز اضافه کرد: در بخش پزشکی هسته ای نیز پایان نامه ها و رساله هایی با موضوع تولید انواع رادیو داروها و در بخش کاربرد پرتوها موضوعات پرتو فراوری مواد و تجهیزات پزشکی، طراحی و ساخت سیستم های پرتودهی الکترون و گاما، کاربرد پرتوها در اصلاح و تولید محصولات زراعی و کشاورزی و کاربرد پرتوها در تولید محصولات پلیمری و لوله های قابل انقباض حرارتی مورد نظر سازمان انرژی اتمی می باشد.

به گفته وی، در بخش مدیریت و سیاستگذاری توسعه نیز رساله ها و پایان نامه هایی با موضوعات توسعه منابع انسانی در صنعت هسته ای و مدیریت پسمان های هسته ای مورد حمایت مالی سازمان انر‍ژی اتمی قرار می گیرد.

دلاویز اظهار داشت: بر اساس فراخوان حمایت مالی از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا، متقاضیان می توانند با در نظر گرفتن محورهای پژوهشی یاد شده، فرم پیشنهاد موضوع پایان نامه را از سایت اینترنتی این سازمان به آدرس www.aeoi.org.ir دریافت کنند.
وی افزود: متقاضیان پس از تکمیل فرم ، آن را به منظور ارزیابی و بررسی در کمیته حمایت از پایان نامه با امضای استاد راهنما باید به مرکزآموزش و بهسازی نیروی انسانی سازمان انر‍ژی اتمی ایران ارایه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها