گروه حوادث: مدیرعامل قلابی یک شرکت اروپایی که به بهانه سرمایه‌گذاری مالی در پروژه‌های عمرانی و بورس جهانی اقدام به کلاهبرداری 100 میلیون تومانی از مردم تهران کرده بود در شرق پایتخت دستگیر شد. به گزارش خبرنگار «جام‌جم»،‌ هفته گذشته مردی با حضور در شعبه یکم بازپرسی دادسرای قاچاق کالا و ارز تهران با ارائه دادخواستی از مدیرعامل قلابی یک شرکت اروپایی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و به بازپرس محمدزاده گفت: چندی قبل از سوی یکی از دوستانم با مردی به نام منصور که خود را مدیرعامل و نماینده شرکت تجاری یکی از کشورهای اروپایی معرفی می‌کرد آشنا شدم. پس از چندین مرتبه ملاقات، منصور ادعا کرد در پروژه‌های عمرانی و بورس جهانی فعالیت دارد و اگر به عنوان سرمایه‌گذار با وی همکاری کنم، پس از گذشت یک سال سود کلانی نصیبم خواهد شد و من فریب حرف‌های وی را خوردم و مبلغ 3 میلیون تومان به او پرداخت کردم، 2 ماه قبل، وقتی برای بررسی وضعیت سرمایه مالی‌ام به محل شرکت در یکی از محله‌های غرب تهران رفتم، متوجه شدم منصور یک ماه قبل آن محل را تخلیه کرده و به مکان نامعلومی گریخته و تلاش من برای یافتن مخفیگاه وی بی‌نتیجه ماند.به دنبال این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و برای ادامه تحقیقات به مرکز پلیس تهران ارسال شد و ماموران با اطلاعاتی که از مرد شاکی به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از وی پرداختند و جستجو برای یافتن مخفیگاه مرد فراری آغاز شد.
کد خبر: ۲۰۹۱۵۴

شکایت پی‌درپی مردم‌ از مدیرعامل قلابی‌

تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه داشت تا این که مرد دیگری به مرکز پلیس مراجعه و از مردی به اتهام کلاهبرداری 23 هزار دلاری شکایت کرد.

ماموران با بررسی پرونده این دو شاکی پی بردند؛ هر دوی آنها به یک شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و تصاویر رایانه‌ای کلاهبردار فراری با هم مطابقت دارد.

به دنبال این دو شکایت، شکایت‌های مشابه دیگری هم به مرکز پلیس ارسال شد که حکایت می‌کرد، منصور از سال 86 با معرفی خود به عنوان مدیرعامل و نماینده یک شرکت تجاری اروپایی به بهانه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی و بورس جهانی، 25 شاکی را فریب داده و پس از کلاهبرداری 100 میلیون تومانی گریخته است.

به این ترتیب، پاتوق‌های احتمالی وی به طور غیرمحسوس تحت کنترل قرار گرفت و عاقبت چند روز قبل مخفیگاه وی در یکی از محله‌های شرق تهران شناسایی و او دستگیر شد.با انتقال منصور به مرکزپلیس، وی مورد بازجویی قرار گرفت و جرایم خود را انکار کرد.

هشدار بازپرس پرونده‌

بنابراین گزارش، روز گذشته، بازپرس محمدزاده، رئیس شعبه یکم دادسرای قاچاق کالا و ارز تهران برای مرد کلاهبردار، قرار قانونی صادر کرد تا در ادامه تحقیقات قضایی  پلیسی راز کلاهبرداری کلان وی فاش شود.

وی افزود : بی توجهی به  هشدارهای  ارائه شده از سوی پلیس و  باز پرسان  و دادیاران قوه قضائیه در ارتباط با  بر خی از افراد  که با حیله و ترفند ،  بعضا خود را از افراد  خوشنام و صاحب نفوذ معرفی می‌کنند  موجب  ایجاد  فضایی  برای  سوء استفاده از سوی  افراد  شیاد می شود که می‌توان  نمونه  عینی آنرا در این پرونده مشاهده کرد.وی ادامه داد:  هوشیاری مردم گام مهم  برای پیشگیری از وقوع  جرائم  از جمله کلا‌هبرداری است ، لذا افرادی که در دام مرد شیاد گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای شکایت از متهم به دادسرای قاچاق کالا و ارز تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها