یک فرمانده سپاه ، عامل سقوط هواپیمای ایلوشین را شرایط بد جوی اعلام کرد. روز گذشته فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق کشور
کد خبر: ۲۰۸۳۹
، آمارشهدای سانحه هوایی را 276نفر اعلام کرد. سردار عبدالحمید رئوفی زوار افزود: آماراولیه که تعداد شهدا را 302نفر اعلام کرد، براساس فهرست افرادی بوده که قرار بود سوار هواپیما شوند، اما تعدادی از این افراد بایک دستگاه اتوبوس به کرمان عزیمت کرده اند و تعدادی نیز در زاهدان باقی مانده اند. سردار رئوفی افزود: آمارهای قبلی از کانال های غیررسمی و اشخاص غیرموثق اعلام شده بود، ولی در حال حاضر به عنوان مسوول و فرمانده از موضع سپاه ، آمار رسمی شهدا را 276نفر اعلام می کنم . با گذشت 72ساعت از سانحه سقوط هواپیمای ایلوشین روسی در ارتفاعات سیرج در 30مایلی کرمان ، گروههای اعزامی به منطقه در حال جستجوی جعبه سیاه در منطقه هستند. به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته نیز شرایط بسیار بدجوی در منطقه عملیاتی ، جستجو را با مشکل مواجه کرده بود و کوهنوردان اعزامی به همراه 400نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان در حال تخلیه اجساد شهدا هستند.
حضور خانواده قربانیان
خانواده قربانیان این حادثه هم اکنون در منطقه حضور دارند و از نزدیک عملیات جستجو را دنبال می کنند. یک امدادگر درخصوص حادثه به خبرنگار ما گفت : تا بعدازظهر روز گذشته اجساد متلاشی شده 50نفر از قربانیان ، داخل کیسه هایی به پایین انتقال یافت و شدت انفجار به حدی بوده که تاکنون جسد سالمی پیدا نشده است . وی افزود: اگرچه تعداد دیگری از اجساد شهدا در منطقه و در بلندای ارتفاعات جمع آوری شده است ، اما به دلیل شرایط جوی انتقال آنها در حال حاضر ممکن نیست .
بزرگداشت شهدا
در پی سانحه سقوط هواپیمای ایلوشین ، روز گذشته سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: آیین بزرگداشت شهیدان سانحه هوایی در ارتفاعات سیرج ساعت 10امروز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد. براساس این اطلاعیه ، از سردار سرتیپ خلبان حاج اکبر بیگدلی و کادر پرواز قدردانی شده است . سردار رئوفی در ادامه گفت : هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده و عامل سانحه به احتمال قوی شرایط نامساعد جوی بوده است . وی در پایان گفت : پس از انتقال پیکر شهدا، شناسایی این افراد آغاز خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها