فیلم سینمایی "نیلوفر" که ایران از تهیه‌کنندگان آن است و "سه زن" منیژه حکمت در بخش مسابقه داستانی بیست و دومین جشنواره موسسه فیلم آمریکا حضور دارند و "اسب دوپا" سمیرا مخملباف نیز در بخش سینمای جهان پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۷۹۲

اسکرین دیلی اعلام کرد امسال در مجموع 100 فیلم بلند و 48 فیلم کوتاه از 38 کشور در جشنواره موسسه فیلم آمریکا AFI پخش می‌شود و"سه زن" حکمت و "نیلوفر" به کارگردانی سابین ژمایل تولید مشترک ایران، فرانسه و لبنان در بخش مسابقه داستانی جشنواره پخش به نمایش درمی‌آید.

"سه زن" دومین فیلم حکمت پس از "زندان زنان" و قصه سه نسل از زنان جامعه است که یکدیگر را گم کرده‌‌ و در جستجو برای یافتن پیوندهای گمشده یکدیگر را بازمی‌یابند. نیکی کریمی، مریم بوبانی، پگاه آهنگرانی، رضا کیانیان، بابک حمیدیان، صابر ابر، آتیلا و ستاره پسیانی از بازیگران این فیلم هستند.

"نیلوفر" با بازی رویا نونهالی، شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی، صادق صفایی، فاطمه معتمدآریا و ... داستان یک دختر عراقی 12 ساله به نام نیلوفر است که آرزو دارد خواندن و نوشتن یاد بگیرد، اما او در دهکده‌ای زندگی می‌کند که تنها پسرها می‌توانند درس بخوانند و ...

رشید بوغریب سازنده فیلم تحسین‌شده "روزهای افتخار" یکی از تهیه‌کنندگان فیلم "نیلوفر" است. بوغریب متولد پاریس است، اما تبار الجزایری دارد. او ماه مه پیش یکی از داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم کن بود و در جریان برگزاری جشنواره نشان شوالیه لژیون دونور دولت فرانسه را دریافت کرد.

برنامه‌های بیست و دومین جشنواره موسسه فیلم آمریکا در عین حال شامل تقدیر از دنی بویل فیلمساز بریتانیایی و تیلدا سوئینتن بازیگر برنده اسکار است. "میلیونر اسلامداگ" فیلم جدید بویل در جشنواره AFI امسال پخش می‌شود و  او پیش از نمایش این فیلم مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

"میلیونر اسلامداگ" درباره یک نوجوان فقیر هندی است که با حضور در یک نمایش تلویزیونی موفق فرصت میلیونر شدن را پیدا می‌کند. بویل 52 ساله سازنده فیلم‌هایی چون "گور کم‌عمق"، "قطار بازی"، "ساحل"، "28 روز بعد" و "آفتاب" است.

بخش تقدیر از سوئینتن نیز شامل نمایش بخش‌هایی از فیلم‌های او و جلسه پرسش و پاسخ با این بازیگر بریتانیایی است که پارسال برای فیلم "مایکل کلیتن" برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

"کشتی‌گیر" دارن آرونوفسکی و "چه" استیون سودربرگ نیز اولین بار در غرب آمریکا در AFI پخش می‌شود. از فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه می‌توان به "آدم احیاء‌شده" پل شریدر با بازی جف گلدبلام و ویلم دافو، "برادران بلوم" برایان جانسن، فیلم فرانسوی "یک کریسمس" ساخته آرنو دپلشن و درام "دو عاشق" جیمز گری با بازی گوئینت پالترو و یواکین فینیکس اشاره کرد.

"آشیل و لاکپشت" تاکشی کیتانو، "کلاس" لورن کانته، "لحظه‌های جاودانی" یان تروئل، "گومورا" ماتیو گارونه، "گرسنگی" استیو مک‌کوئین، "اُهورتن" بنت همر و "انتقام" گتس اشپیلمان از فیلم‌های بخش سینمای جهان هستند. "اسب دوپا" سمیرا مخملباف فیلمساز ایرانی نیز در این پخش به نمایش درمی‌آید.

بیست و دومین جشنواره موسسه فیلم آمریکا از 30 اکتبر (نهم آبان) با فیلم "تکنواز" با بازی رابرت داونی جونیر و جمی فاکس آغاز می‌شود و 9 نوامبر (19 آبان) با "مقاومت" ادوارد زوئیک با بازی دانیل کریگ به پایان می‌رسد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها