گروه حوادث: با هوشیاری شهروندان تهرانی و تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ، راز یک باند بزرگ سرقت لوازم خودرو با دستگیری سردسته جوان این باند فاش شد. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این خبر به «جام‌جم» گفت: اعضای این باند به سرکردگی فردی 22 ساله به صورت سازمان یافته در نقاط مختلف تهران اقدام به سرقت لوازم باارزش درون خودرو و بویژه لوازم صوتی و تصویری خودروهای مدل بالا می‌کردند.
کد خبر: ۲۰۵۸۲۲
شیوه سردسته باند به این صورت بوده که با انتخاب چند سارق سابقه‌دار، آنها را اجیر و هر کدام را به منطقه‌ای از تهران گسیل می‌کردو آنها نیز پس از انجام سرقت‌ها در فواصل زمانی از پیش تعیین شده، اموال مسروقه را به سردسته تحویل و مبلغی را به عنوان حقوق دریافت می کردند. رئیس باند نیز برای این که از گزند پلیس در امان باشد، تنها از طریق واسطه‌هایش با سارقان تماس می‌گرفت تا در صورت دستگیر شدن همدستانش بتواند هویت خود را مخفی نگاه دارد، هر چند بااعمال مجموعه این شگردها نیز در نهایت از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به دام افتاد.

رسیدگی ویژه به موضوع، با گزارش قابل تامل برخی شهروندان به اداره 20 پلیس آگاهی در دستور کار قرار گرفت. در این گزارش، برخی کسبه در منطقه‌ای که سردسته باند، بیشترین تردد را در آن داشت، متوجه حضور مشکوک و رفتارهای غیرعادی او شدند.

ملاقات مداوم با برخی افراد مساله‌دار و خلافکار و تحویل گرفتن عمده لوازم صوتی از آنها هر چند با بهانه فروش از سوی متهم همراه بود، اما ظن کسبه را نسبت به سرقتی بودن اموال برانگیخت و آنها نیز بلافاصله موضوع را به پلیس آگاهی گزارش کردند.

با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس برای اطلاع از صحت و سقم موضوع، تحقیقات نامحسوس خود را آغاز کرده و پس از چندین روز تعقیب و مراقبت ویژه و شبانه‌روزی، پاتوق متهم در یکی از مناطق جنوب تهران شناسایی و کارآگاهان متوجه شدند فرد مظنون با چند مجرم سابقه‌دار در ارتباط است و از طریق آنها سرقت‌ها را هدایت می‌کند.

در نهایت با محرز شدن فعالیت باند، متهم در یک عملیات ضربتی از سوی کارآگاهان پلیس دستگیر و در بازجویی‌ها به 1300 فقره سرقت با کمک افراد باند اعتراف کرد. این متهم باصدور قرار روانه زندان شد، ضمن این که تلاش گسترده برای دستگیری اعضای باند و خریداران اموال مسروقه ادامه دارد.

سرهنگ محمدیان در خاتمه عنوان کرد: پلیس آگاهی از ابتدای امسال برخورد شدید با سارقان و خریداران اموال مسروقه را با تدابیر ویژه افزایش داده وهمانند آنچه در این پرونده رخ داد، گزارش بموقع شهروندان در صورت مشاهده فعالیت چنین مجرمانی کمک شایانی به پلیس خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها