3 دهه قبل، آن هنگام که حضرت امام خمینی(ره)‌ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند، شاید اهمیت این روز برای برخی‌ها آنچنان که باید و شاید نمایان نبود، اما امام راحل(ره)‌ با دوراندیشی حکیمانه خود با اعلام این روز در این ماه مبارک به همگان گوشزد کردند که منازعه موجود در فلسطین یک منازعه اسلامی صهیونیستی است و فلسطین نقطه برخورد تمدن بزرگ اسلامی و صهیونیسم پلیدترین چهره استکبار جهانی است.
کد خبر: ۲۰۵۱۴۹

قدس در حقیقت سمبل اسلامیت قضیه فلسطین و نماد مظلومیت سرزمینی است که همواره مورد طمع و آز استعمار در طول تاریخ بوده است. در وضعیتی که شاهد وقوع زشت‌ترین جنایت‌های تاریخی در حق ملتی بی‌دفاع هستیم، ملت مظلوم فلسطین چشم امید به حمایت‌های برادران مسلمان خود دوخته است، تا در نبرد حق و باطل در سرزمین پیامبران و عروجگاه نبی مکرم اسلام(ص)‌ سهمی داشته باشند.

روز قدس بر این مطلب دلالت دارد که جمهوری اسلامی ایران، قدس و آزادی آن را یکی از اصول و ارزش‌های لایتغیر و بخش مهمی از راهبرد خویش می‌داند. از این‌رو، گرامیداشت مناسبت‌ها و یادمان‌های مربوط به فلسطین بویژه روز جهانی قدس نه‌تنها دیدگان امت اسلام را بیش از پیش نسبت به اساسی‌ترین قضیه خود معطوف می‌کند، بلکه دژ مستحکم فکری و عقیدتی در میان مسلمانان در مقابل دشمنان انسانیت و اسلام ایجاد خواهد کرد.

در حقیقت روز قدس نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت آن است. با این وصف، گرامیداشت این روز ماندگار ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی است. امسال در حالی این روز مبارک فرا می‌رسد که فلسطین اشغالی بویژه نوار غزه وضعیت بسیار رقت‌بار و بغرنجی را تجربه می‌کند. زندانی یک و نیم میلیون انسان بی‌دفاع در نوار غزه در سخت‌ترین شرایط انسانی و نبود حداقل امکانات بقای زندگی در این منطقه از جمله کمبود شدید دارو و مواد غذایی، وقوع فاجعه‌ای انسانی در مقیاسی بسیار گسترده‌ و بی‌سابقه در طول تاریخ را بیم می‌‌دهد که یک لحظه درنگ و تعلل، مصیبت عظمایی را به بار خواهد آورد که تاریخ مثل آن را به خود ندیده است.

امسال نیز که فلسطینیان با بذل جان خود و اجرای عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی به استقبال روز جهانی قدس رفته‌اند، حداقل انتظاری که از امت اسلام می‌رود، تقویت وحدت و یکپارچگی و اعلام حمایت از برادران خود در فلسطین است.

هم‌‌اکنون دشمن صهیونیستی با تدارک برنامه‌‌ای تدریجی درصدد تحقق هدف غایی خود یعنی تخریب مسجد الاقصی و یهودی‌سازی قدس شریف است. از جمله این اقدامات می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1- اخراج تعداد زیادی از ساکنان فلسطینی شهر قدس به بهانه‌های مختلف با هدف خالی کردن عرصه برای تخریب مسجدالاقصی‌

2- احداث یک کمربند گسترده شهرک‌نشینی به منظور محاصره شهر قدس و جدا کردن این شهر از محیط فلسطینی‌اش 3  متحد کردن بخش شرقی و غربی قدس، الحاق اداری و سیاسی قدس به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی و نیز معرفی این شهر به عنوان پایتخت ابدی اسرائیل4    مصادره 80 درصد از املاک و اراضی فلسطینیان ساکن شهر قدس5    احداث دیوار نژادپرستانه حائل در شهر قدس به منظور جدایی کامل این شهر از محیط فلسطینی 6    حفر یک شبکه تونلی در زیر مسجدالاقصی که این مکان مقدس را با خطر ریزش رو به رو کرده است  7  ایجاد یک معبد 2 طبقه در زیر مسجدالاقصی و تخریب باب‌المغاربه8   جلوگیری از اقدام سازمان اوقاف در پیگیری طرح‌های بازسازی مسجدالاقصی 9  گشودن دروازه‌های مسجدالاقصی به روی گردشگران زن بدحجاب و در این میان تاکید می‌کنیم: قدس بخش لاینفکی از سرزمین تاریخی فلسطین و پایتخت معنوی مسلمانان است و هیچ‌کس حق چشم‌پوشی از ذره‌ای از آن را ندارد .

*. نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها