وزیر خارجه سابق آمریکا با انتقاد شدید از نقض گسترده حقوق بشر در مناطق مختلف جهان، دفاع دولت بوش از حقوق بشر را مسخره دانست.
کد خبر: ۲۰۴۲۸۹
به گزارش فارس، "مادلین آلبرایت" در گفتگو با روزنامه "لیدوفکی" جمهوری چک گفت: آمریکا در سایه دولت کنونی این کشور پشتوانه اخلاقی خود را در جهان از دست داده است و مسخره است که از نقض حقوق بشر توسط دیگران انتقاد می‌کند، این در حالی است که هر کسی می‌تواند با ارائه حوادث عراق از این برگه علیه دولت بوش استفاده کند.

وی افزود: دولت بوش آمریکا را به پرتگاه عمیقی انداخته است، الان هنگامی که یک جوان اسم آمریکا را می‌شنود به یاد زندانهای گوانتانامو و زندان ابوغریب می‌افتد، این بدترین چیز برای آمریکاست.

آلبرایت، بوش را به ضربه زدن به دموکراسی متهم و تاکید کرد که وی با تحمیل دموکراسی در هر مکانی چهره آن را مخدوش کرده است، البته چیزی که مایه امیدواری دوستان است این است که چهره آمریکا بعد از کنار رفتن بوش از کاخ سفید بهبود خواهد یافت.

وزیر امور خارجه دولت کلینتون گفت: دولت آمریکا بعد از حوادث یازدهم سپتامبر اقدام به ترساندن آمریکایی‌ها نمود، مردم نیز اجازه دادند که این ترس بر آنها غلبه کند.

آلبرایت با تمجید از باراک اوباما نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا وی را فردی باهوش و سیاستمدار خواند که می‌تواند نماینده تغییر در آمریکا باشد.

وی درباره قصد اوباما برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق در طی 10 ماه تاکید کرد: مردم آمریکا الان چیزی غیر از خروج نیروهای این کشور از عراق نمی‌خواهند.

مادلین آلبرایت ادامه داد: البته اوباما خروج نیروها را به صورت غیر مسئولانه انجام نمی‌دهد از سوی دیگر آمریکا نیز نمی‌تواند تا مدت زیادی در این منطقه باقی بماند.

وی جنگ در عراق را مصیبت‌بارترین تصمیم آمریکا در زمینه سیاست خارجی دانست و تاکید کرد که زیانهای جنگ عراق به چهره آمریکا از جنگ ویتنام بیشتر بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها