گروه حوادث: 2 مربی فوتبال که با فعالیت غیرمجاز اقدام به آزار و اذیت کودکان خردسال می‌کردند، هنگام انتقال چند کودک به یکی از شهرها، در راه‌آهن دستگیر شدند. سرهنگ مهدی احمدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این خبر به «جام‌‌جم» گفت: ماموران انتظامی مستقر در راه‌آهن با مظنون شدن به مردی که با چند کودک و نوجوان قصد عزیمت به اصفهان داشت، او را بازداشت و تحقیق از وی را آغاز کردند.
کد خبر: ۲۰۳۳۰۹

فرد مظنون در اظهارات خود بیان کرد، قصد برگزاری مسابقه فوتبال در اصفهان و برپایی اردو در این شهر را دارد. به دنبال این اظهارات، ماموران با بررسی اسناد و مدارک، تعدادی تصاویر غیراخلاقی و مستهجن مربوط به کودکان را کشف و موضوع را به پلیس امنیت گزارش کردند.

اغفال کودکان‌

احمدی افزود: با حضور ماموران پلیس امنیت در محل، تحقیقات تخصصی از مردی که سرپرستی تیم فوتبال را بر عهده داشت، آغاز شد.

این متهم در تحقیقات عنوان کرد، از چندی پیش بدون اخذ مجوز قانونی برای فعالیت، یک باشگاه فوتبال راه‌اندازی کرده و با اغفال و فریب کودکان، آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. با اعتراف متهم به همدستی با فرد دیگری در این اقدام تبهکارانه، مشخص شد، اغفال و فریب کودکان در پوشش فوتبال، به صورت باندی انجام می‌شود و سرکرده باند پس از اطلاع از دستگیری همدست خود، متواری و مخفی شده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: با جمع‌بندی اطلاعات تیم‌های ویژه پلیس امنیت، بلافاصله سرکرده این باند در سعادت‌آباد تهران شناسایی و دستگیر شد.

اعتراف‌

سرکرده باند پس از دستگیری، در اعترافات خود عنوان کرد از چندی پیش با تبلیغات گسترده در زمینه آموزش فوتبال پس از جلب اعتماد والدین کودکان، آنها را فریب داده و مورد آزار و اذیت قرار می‌دادیم. با اعترافات هر دو متهم مشخص شد، چند نفر دیگر با آنها در این اعمال مجرمانه همکاری می‌کرده‌اند که دستور قضایی برای شناسایی و دستگیری آنها صادر شده است.

سرهنگ احمدی با هشدار به خانواده‌ها، از آنها خواست قبل از ثبت‌نام فرزندان خود در اماکن‌ و مراکز تفریحی و ورزشی، ابتدا درخصوص هویت این نوع مراکز تحقیق و بررسی و از قانونی بودن آنها اطمینان پیدا کنند.

وی افزود: در حال حاضر چندین کودک با میانگین سنی 7 تا 15 سال از سوی اعضای این باند مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند که در این ارتباط و با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده به بازپرس پرونده، قطعا مجازات بسیار سختی در انتظار این افراد تبهکار خواهد بود.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشکوک شدن به نحوه فعالیت مراکز تفریحی و ورزشی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها