نرم افزار کنترل کاربران یاهو مسنجر و هات میل می آید

کاربران یاهومسنجر، هات میل (MSN) و Aol آگاه باشند: بزودی نرم افزاری می آید که می تواند آنها را به طور کامل کنترل کند. شرکت www.bluecoat.com که کارش ارائه خدمات نرم افزاری برای امنیت سیستم هاست
کد خبر: ۲۰۲۵۳
برنامه ای به نام IM traffic control ساخته که به راهبران سیستم این اجازه را می دهد تا کاربرانی که از پیام رسانانی نظیر یاهو ، هات میل یا AoL استفاده می کنند ، تحت کنترل قرار گیرند و ضمن مانیتور شدن دیتای مورد مبادله آنها بصورت Log نیز ذخیره گردد.
هدف اصلی ایجاد راحتی برای راهبران شبکه های بزرگ است که نمی توانند به طور کامل کاربران خود را چک نمایند اما با این وسیله براحتی می توانند دست به این کار بزنند.
تقریبا این اولین محصول همه گیر از این دست است که راهی بازار می شود و تا قبل از این به سختی می شد کاربران را مانیتور کرد.
70درصد شرکتهای مورد بررسی توسط گارتنر اعلام کرده اند که با سیل عظیمی از دیتای ناشناخته در مسنجرهای کاربران روبه رو بوده اند بدون این که بتوانند کنترلی بر روی آنها داشته باشند.
اکثر آنها نیز از نبود نرم افزاری مناسب برای چک کردن دیتای کاربران شاکی بودند.
محصول مذکور هم به طریق جداگانه (در فصل سوم سال میلادی جاری) و هم همراه با سایر برنامه ها نظیر فیلترینگ و پراکسی کش به مشتریان عرضه خواهد شد.
برخی سازمانهای بزرگ و حساس که نسبت به کاربران خود شک داشته و حدس می زنند که آنها اطلاعات محرمانه اقتصادی و... را به رقبا می دهند از هم اینک داشتن چنین برنامه ای را در دستور کار خود قرار داده اند.
از سوی دیگر با فیلترینگ این شرکت می توان جلوی کاربران خاطی را گرفت تا احساس امنیت بیشتری حاصل گردد و حتی تمام ایمیل ها را چک کرد تا در مواقع ضروری وارد عمل شد.
شرکتهای دارنده پیام رسان نیز زیاد از این طرح خوششان نیامده و از هم اینک دست به طراحی نسخه های بعدی خود زده اند و در نسخه های کلان خود ابزار مانیتورینگ را نیز جاسازی کرده اند تا راهبران بدون استفاده از برنامه های واسط دست به این کار بزنند.
به هر حال این ابتدای داستان است و تا آغاز واقعی آن هزار و یک اتفاق ناشناخته خواهد افتاد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها