مایکروسافت ویندوز سرور2003 خود را به بازار عرضه کرد

شرکت مایکروسافت جدیدترین نسخه سرور خود تحت عنوان ویندوز سرور 2003 را به بازار عرضه کرد. گفته می شود این نسخه 200میلیون دلار خرج روی دست بیل گیتس گذاشته است .
کد خبر: ۲۰۰۵۸
مایک ناش ، قائم مقام واحد بیزینس امنیتی مایکروسافت گفت آنها تقریبا با یک تیم بسیار خبره ، کدهای ویندوز را مجددا طراحی کردند تا بتواند با بالا بردن ضریب امنیتی سرور، راه های نفوذ را کاملا مسدود کنند. وی افزود: خود بیل گیتس بمدت 12ماه روی محاسبات سرور جدید مستقیما کار کرد تا بتواند آنرا تایید نماید. گفته می شود 11هزار مهندس خبره در این پروژه بیل را همراهی کرده اند. 4ویژگی عمده در ویندوز سرور 2003 عبارتند از:
ایجاد یک برنامه قوی برای ایمن کردن سیستم علیه هر نوع حمله ، دفاع بیشتر از اطلاعات شخصی مشتریان روی سرور، دادن توانایی ویژه به کاربران برای مدیریت بر اطلاعات و دیتای خودشان ، بالا بردن ضریب اطمینان و انعطاف پذیری سیستم برای تبادل میان مایکروسافت و کاربر. تیم مذکور روی پروژه های دیگری نظیر ویژوال استودیودات نت ، سرویس پک 1 ویندوز XP و سرویس پک 4 ویندوز 2000 کار کرده اند. براساس برنامه زمان بندی شده ویندوز سرور 2003 در 24آوریل میان مشتریان توزیع می شود و البته قبل از آن در 24فوریه دردسترس خواهد بود. بیش از 20زیر شاخه اصلی در سرور جدید به طور جداگانه تعبیه شده است . یک نمونه آن ILS نسخه 6 است که جلوی بک دورها گرفته شده و با نصب سوئیچ روشن و خاموش در جلوی ILS می توان بطور خودکار سد راه مزاحمین و حمله کنندگان شد. در طرح اولیه ، این سرویس خارج از سرور اصلی ارائه می شود. از سوی دیگر طوری سیستم طراحی شده که جلوی اشتباه سهوی کاربران برای همیشه گرفته شود. چرا که 95درصد رخنه ها براساس آمار از این ناحیه شکل گرفته است و حالا با محدود شدن کاربران برای استفاده از پسوردهای ساده به طور خودکار ایمنی سیستم تقویت می شود. حتی مرورگر IE کاملا روی سرور محدود شده و دسترسی کنترل از راه دور کاملا حذف شده است تا هیچ هکری نتواند به آن نفوذ کند تا ورود به آن از قبل مسدود شده تلقی گردد. فناوری هم به نام IEESC روی مرورگر به کار می رود تا قبل از دسترسی به اینترنت سایت ها فیلترگذاری کامل شوند و نوع دسترسی ها تعریف شود. سرور اصلی سایت مایکروسافت (microsoft.com) قرار است به صورت نهایی با ویندوز سرور 2003 بالا بیاید. ناش قائم مقام مایکروسافت افزود: سرور جدید آغاز ورود سیستم عامل لانگهورن به دنیای امنیت سیستم ها تلقی می شود و بر این اساس پالادیوم مایکروسافت در کنار لانگهورن و ویندوز سرور2003 مکانیسم عملیاتی خاصی را به کاربران و راهبران می دهد. وب سرویس های XML روی چند پردازنده های پرقدرت کار می کنند و چارچوب .NET در آن به طور اخص رعایت گردیده است . حتی سخت افزارهای 64بیتی روی سرور 2003 براحتی تحت حمایت قرار می گیرد.
microsoft.com/windows server2003/default.mspx
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها