فارس: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم ادای احترام اعضای مجلس خبرگان به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گذر از یک نظام لائیک و برپایی نظام جمهوری اسلامی را شاهکار حضرت امام خمینی (ره)‌ دانست و افزود: امروز سند واقعی انقلاب اسلامی، رفتار و گفتار امام است که همه ما باید از آن تأسی کنیم، بویژه اعضای مجلس خبرگان که بیش از دیگران وظیفه دارند، در مسیر انتخاب و استمرار شرایط رهبری حرکت کنند.
کد خبر: ۱۹۸۷۷۹

تقدیر نوه امام (ره)‌ از نقش هاشمی در تاریخ انقلاب‌

ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: یکی از ماندگارترین و عمیق‌ترین کسانی که در جامعه ما بتوانند از امام صحبت کنند و از آنچه از دیرباز بر انقلاب گذشته سخن بگویند، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستند. نوه امام (ره)‌ این سخنان را در مراسم ادای احترام اعضای مجلس خبرگان رهبری به مقام رفیع امام خمینی (ره)‌ مطرح کرد.

4000 سانتریفیوژ در نطنز فعال است‌

ایرنا: علیرضا شیخ عطار، قائم‌مقام وزیر امور خارجه گفت: هم‌اکنون نزدیک به 4000 سانتریفیوژ در تاسیسات غنی‌سازی نطنز فعال است. شیخ عطار همچنین اعلام کرد: 3000 دستگاه سانتریفیوژ دیگر نیز در حال نصب است.

هشدار پوتین به آمریکا درخصوص مساله هسته‌ای ایران‌

فارس: ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه در خصوص همکاری‌های کشورش با سایر کشورهای گروه 1+5 در خصوص پرونده هسته‌ای ایران گفت: اگر آمریکا به همکاری روسیه برای حل و فصل این مساله نیازی ندارد، مسکو اصراری به ادامه این همکاری ندارد و حاضر است خود را کنار بکشد.

پوتین در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان با بیان این که روسیه با پیگیری زیاد و با حسن‌نیت با شرکای غربی خود در زمینه حل و فصل همه مسائل بین‌المللی همکاری می‌کند، گفت: این مساله به این خاطر نیست که کسی از ما چنین خواسته باشد و یا ما بخواهیم نزد کسی خوب جلوه کنیم؛ بلکه ما این کار را از آن جهت انجام می‌دهیم که مطابق با منافع ملی روسیه است.

عراق، کنترل مقر منافقین را به عهده گرفت‌

ایسنا: با گذشت 5 سال از حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق و حفاظت آنها از اردوگاه اشرف(مقر گروهک تروریستی منافقین)‌ کنترل این اردوگاه به ارتش عراق واگذار شد.

محمد العسکری، سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: این اردوگاه در حال حاضر با پشتیبانی یک گردان از نیرو‌های ارتش عراق، محاصره شده و نیرو‌های نظامی، اطراف آن یک حصار امنیتی ایجاد کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها