گروه رسانه: گروه حج و زیارت صدا و سیما به منظور تولید آثار فاخر و ارزشمند برای حج تمتع امسال و در جهت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های هنری علاقه‌مندان و هنرمندان در زمینه ساخت برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، اقدام به فراخوان طرح‌های تولیدی مرتبط کرده است. حسن گروسی، مدیر امور حج و زیارت صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی لبیک به نشانی WWW.LABBAIK.IR و تکمیل فرم شناسنامه طرح در این فراخوان شرکت کنند.
کد خبر: ۱۸۷۰۴۴

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک اظهار کرد: موضوعات این فراخوان، تبیین مساله زیارت، تبیین آسیب‌ها و آفات حج، تبیین اسرار و فلسفه اعمال و مناسک حج، ارائه الگوی زایر نمونه، سنت‌ها و رسوم حج‌گذاری اقوام مختلف ایرانی و معرفی سفرنامه‌های حج تعیین شده است.

گروسی گفت: دیگر موضوعات تولید برنامه در حج تمتع امسال، حج و نماز، حج و ولایت، حج و انتظار موعود، حج و وحدت اسلامی و حج و معنویت خواهد بود.

همچنین مدیر امور حج و زیارت صدا و سیما اعلام کرد: در سال نوآوری و شکوفایی و در جهت گسترش فرهنگ حج ابراهیمی و مفاهیم عمیق زیارت، اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه 2 دقیقه‌ای با موضوعات حج و زیارت در ساختارهای داستانی، مستند، انیمیشن و نمآهنگ برگزار می‌شود.

در زمینه تعداد آثار ارسالی نیز محدودیتی وجود ندارد و قطع آثار بتاکم، دی وی کم و دی‌وی دی است که البته لازم است روی هر کاست تنها یک برنامه ضبط و ارسال شود.

گروسی اعلام کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و ملی پیرامون حج و زیارت و فرهنگ‌سازی درباره این مقوله در جامعه مسلمین است.

گفتنی است، به 14 نفر از صاحبان آثار برتر فیش تشرف به عمره مفرده اهدا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها