ثمره هاشمی:

نظام حاکم بر شورای امنیت سازمان ملل عادلانه نیست

مشاور ارشد رئیس جمهور نظام حاکم بر شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری عدالت در جهان را مناسب ندانست و گفت : در حالی که 57 کشور اسلامی نمی توانند نماینده دائمی در این شورا داشته باشند کشوری مثل فرانسه با 60 میلیون نفر جمعیت عضو دائم این شورا است.
کد خبر: ۱۸۳۰۱۹

به گزارش مهر، مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور در همایش بزرگ جنبش عدالتخواهی در مسجد دو طفلان مسلم در قم، با برشمردن ویژگیهای دولت نهم در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تلاش برای گسترش استقرار عدالت، توزیع امکانات به صورت عادلانه در سطح کشور، توزیع سهام عدالت، گسترش آموزش عالی به کل کشور، کم کردن فاصله میان حقوق کارمندان، سهمیه بندی بنزین، حفظ منابع ارزی از طریق تبدیل دلار به ارزهای معتبر و سفرهای استانی هیئت دولت را مصادیقی از عدالت گستری دانست.

وی با بیان اینکه شعار عدالت به عنوان پیشانی شعارهای جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی و روابط بین المللی مطرح شده است خاطرنشان کرد: دولت نهم، نظامهای بین المللی سیاسی و اقتصادی را به چالش کشیده است و این نظامها در برابر عدالتخواهی، مهرورزی و حفظ کرامت انسانی به عنوان پایه های سیاستهای بین المللی حرفی برای گفتن ندارند.

ثمره هاشمی نظام حاکم بر شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری عدالت در جهان را مناسب ندانست و اظهار داشت : این چه نظامی است بر شورای امنیت حاکم است که 57 کشور اسلامی نمی توانند نماینده دائمی در این شورا داشته باشند اما کشوری مثل فرانسه با 60 میلیون نفر جمعیت عضو دائم این شورا است.

مشاور ارشد رئیس جمهور شعار مهرورزی دولت نهم را عشق ورزیدن به ملت ایران و دوست داشتن همه ملتهای جهان دانست و افزود : اکنون مخاطبان کلام جمهوری اسلامی ایران، ملتهای آزاده و مستقل دنیا هستند.

وی با اشاره به اقدامات دولت نهم در حفظ کرامت انسانی در عرصه های مختلف به ویژه در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید کرد : رئیس جمهور کشورمان به بیش از 350 شهر ایران مسافرت کرد و در جریان این سفرها مردم ایران همواره تاکید کردند که انرژی هسته ای حق مسلم ماست.

ثمره هاشمی با اشاره به هجوم بی سابقه دشمنان ملت ایران برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای تصریح کرد : دشمنان می خواهند اراده ملت ایران را بشکنند اما آنان در این مسیر شکست خواهند خورد. چرا که این دست خداست که ملت ایران را هر روز در جهان عزیزتر کرده است.

مشاور ارشد رئیس جمهور اصلاح ساختار مدیریتی و حذف تبصره های بودجه را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دولت نهم دانست و یادآور شد : کارها و فعالیتهایی که در این دولت انجام شده است قابل مقایسه با دولتهای گذشته نیست.

وی همچنین با برشمردن فعالیتهای اقتصادی دولت نهم گفت : صادرات در سال 84، هفت و سه دهم میلیارد دلار و واردات 36 میلیارد دلار یعنی نسبت صادرات به واردات 20 درصد بوده که این آمار در سال 86 صادرات 21 میلیارد دلار و واردات 48 میلیارد دلار رسیده است و نسبت صادرات به واردات به بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

ثمره هاشمی افزود : تولید سیمان قبل از دولت نهم 36 میلیون تن در سال بود که امسال به 38 میلیون تن رسیده است.

وی اضافه کرد: تولید فولاد از 10 میلیون تن در سال 84، امسال به 15 میلیون تن رسیده یعنی 50 درصد رشد داشته است وهمچنین تولید برق کشور از 39 هزار مگاوات به 49 هزار مگاوات در سال جاری رسیده است.

مشاور ارشد رئیس جمهور همچنین افزود : فضای ورزشی به دو برابر در مدت 30 ماه افزایش یافته است که این اقدامی بی نظیر و یک رکورد جدید است.

وی در ادامه به بحث گرانی در کشور اشاره کرد و گفت : چاپ چک پول بدون پشتوانه یکی از عوامل گرانی و تورم در جامعه بود که خوشبختانه با دستور رئیس جمهور جلوی آن گرفته شد.

ثمره هاشمی فشار برخی عوامل داخلی و بالا رفتن قیمتهای جهانی را از دیگر عوامل گرانی دانست و در ادامه خطاب به مردم گفت: عده ای نیز نمی خواهند کار دولت پیش برود و مردم آسایش داشته باشند.

وی با اشاره به مغفول ماندن عدالت اجتماعی، اقتصادی و ارزشهای انقلاب در دولتهای گذشته اظهار داشت : در چنین فضایی، مردی بدون وابستگی به احزاب و گروهها آمد و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی را از جمله عدالتخواهی را زنده کرد.

مشاور ارشد رئیس جمهور در پایان گفت : دولت با پشتیبانی ملت کارهای بزرگ دیگری در دست دارد که به انجام خواهد رساند.

وی اطمینان داد که به لطف خداوند ملت ایران همچنان پیشتاز در همه صحنه های سیاسی و بین المللی جلو خواهند رفت و بر مشکلات موجود غلبه خواهد کرد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها