در مراسم تحویل گروگان آزاد شده ژاپنی

نامه تشکر نخست وزیر ژاپن تحویل وزارت خارجه ایران شد

معاون وزیر امورخارجه ژاپن در مراسم تحویل گروگان آزاده شده ژاپنی، نامه تشکر نخست وزیر ژاپن از دکتر «محمود احمدی نژاد» رییس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم قائم مقام وزارت امورخارجه ایران کرد.
کد خبر: ۱۸۱۵۹۸

به گزارش ایرنا ، «ایتسو نوری اوندرا» معاون وزیر امورخارجه ژاپن که برای تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران بواسطه آزادی تبعه ژاپنی به تهران سفر کرده ، امروز با علیرضا شیخ عطار قائم مقام و سرپرست معاونت خاورمیانه و مشترک المنافع وزارت امورخارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار ، نامه «یاسوئو فوکودا» نخست وزیر این کشور به عنوان دکتر «محمود احمدی نژاد» رییس جمهوری اسلامی ایران را تقدیم قائم مقام وزیر امورخارجه ایران کرد.

شیخ عطار با ابراز خرسندی از آزادی تبعه ژاپنی تصریح کرد: وی با پیگیریها و تلاش های وزارت امورخاجه و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران آزاد شد.

قائم مقام وزیر امورخارجه افزود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم است زیرا معتقدیم تروریسم نشانه ای از سلطه طلبی بوده و این گروه های سلطه طلب هستند که به دنبال اقدامات تروریستی می باشند.

شیخ عطار با اشاره به انجام اقداماتی از قبیل آدم ربایی و گروگانگیری توسط باندهای مواد مخدر افزود: برای جمهوری اسلامی ایران مبارزه با مواد مخدر به اندازه تروریسم اهمیت دارد.

قائم مقام وزیر امورخارجه ایران، مبارزه با اقدامات خشونت آمیز و مواد مخدر را نیازمند همکاری بین المللی دانست و اقدامات نیروهای اشغالگر در منطقه در جهت حمایت از تروریست ها و قاچاقچیان را خنثی کننده اراده بین المللی برای مبارزه با آنها یاد کرد.

«ایتسونوری اونودرا» نیز در این دیدار اعلام کرد: به عنوان نماینده دولت ژاپن از دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به خاطر دستور پیگیری موضوع ربوده شدن تبعه ژاپنی و وزارت امورخارجه، وزارت کشور و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران به خاطر پیگیری دقیق و فشرده موضوع تشکر می کنم.

معاون وزیر امورخارجه ژاپن افزود: دولت ژاپن گروگانگیری را به عنوان یک جنایت زشت شدیدا محکوم کرده و معتقد است برای حل مسایلی مانند تروریسم و مواد مخدر حمایت و همکاری جامعه جهانی لازم است.

وی، اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، کمک به پناهندگان افغانستان و توسعه و فقرزدایی در این منطقه را مهم و قابل توجه خواند و برایفای نقش فعالانه ژاپن در این زمینه ها تاکید کرد.

در این ملاقات که ساتوشی ناکومرا تبعه ژاپنی آزاد شده و پدر وی نیز حضور داشتند ، پدر «ناکورا» از توجه ویژه مقامات ارشد کشورمان به موضوع ربوده شدن پسرش تشکر و پیگیری جمهوری اسلامی ایران در این رابطه را ستود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها