ایسنا: تلویزیون الفرات عراق در بزرگداشت مقام بنیانگذار جمهوری‌ اسلامی ایران و به‌ مناسبت نوزدهمین سالروز ارتحال ملکوتی امام‌ خمینی(ره) در ویژه‌ برنامه‌ای تحلیلی به سیره و زندگی امام پرداخت. در این برنامه، کارشناسان عراقی و جهان اسلام با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام راحل به نقش فرماندهی حضرت امام‌ خمینی(ره) در حماسه دفاع‌ مقدس و نبرد علیه صدام متجاوز پرداختند. در این برنامه هراس نداشتن از تجاوز سنگین صدام در شرایط سخت انقلاب ‌اسلامی ایران، توجه نکردن به‌ کمک‌های گسترده قدرت‌های استکباری به رژیم متجاوز بعث، اتکا به نیروی دفاعی جوان ایران و پایداری در برابر متجاوز تا سرحد شهادت مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت امام‌ خمینی(ره) در دوران جنگ تحمیلی ذکر شد.
کد خبر: ۱۸۰۳۲۹

همچنین در این ویژه برنامه تصاویری از جنگ تحمیلی و آغاز تجاوز صدامیان به جمهوری‌ اسلامی ایران و دفاع مقتدرانه رزمندگان اسلام به نمایش درآمد.

این ویژه برنامه تلویزیونی به پیش‌بینی امام‌ خمینی(ره) درباره سرنوشت صدام و تجاوز به کویت و دیگر کشورهای منطقه نیز اشاره داشت و در بیان صلابت حضرت امام‌ در دوران دفاع‌ مقدس یادآور شد: امام‌ خمینی(ره) هیچ‌گاه در برابر هجوم صدامیان، ایران را وابسته به دیگر قدرت‌ها نکرد و با تکیه بر ملت خود و تعالیم آسمانی قرآن و اسلام، تجاوز صدامیان را دفع کرد. این برنامه همچنین زهد و ساده‌زیستی امام‌ خمینی(ره) را بعد از ائمه ‌معصومین در عالم سیاست و دین بی‌همتا خواند و او را احیاگر اسلام واقعی توصیف کرد.

عرضه فیلم‌های کوتاه به شیوه آزمون و خطا پیش‌ می‌رود

ایسنا: امیرشهاب رضویان، فیلمساز سینمای ایران در گفتگویی اعلام کرد: فیلم‌ کوتاه، بخشی فرهنگ‌ساز از سینماست که در صورت توجه کافی مسوولان، می‌تواند همانند کشورهای اروپایی از چرخه اقتصادی مناسبی بهره‌مند شود.این کارگردان با تاکید بر این‌ که رسانه ملی می‌تواند مهم‌ترین عرصه پخش فیلم‌های کوتاه باشد، تصریح کرد: در گذشته، تلویزیون فیلم‌های کوتاه را برای برنامه‌هایی همچون سینمای دیگر خریداری می‌کرد که این میزان استفاده رسانه ملی از فیلم‌های کوتاه کافی نبود. کارگردان فیلم سینمایی مینای شهر خاموش به پخش اینترنتی فیلم‌های کوتاه اشاره و اظهار کرد: مدتی است جهان نمایش آنلاین این فیلم‌ها را تجربه می‌کند اما سینمای ایران هنوز از این امکان محروم است و اگرچه تعداد کمی از فیلم‌های ایرانی به این شکل عرضه شده‌اند، با این حال در مقایسه با بازارهای جهانی ایران هنوز نتوانسته در این زمینه موفقیت چندانی کسب کند.

مسعود رسام بستری شد

فارس: مسعود رسام کارگردان سینما و تلویزیون که چندی است دچار بیماری شده، در بیمارستان عرفان تحت نظر پزشکان قرار گرفت.

بیژن بیرنگ همکار و دوست قدیمی این کارگردان که آثار مشترک زیادی با وی ساخته، در گفتگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: وی مدتی است در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار دارد و احتمالا فردا مرخص می‌شود اما احتمالا برای ادامه درمان به خارج از کشور خواهد رفت.مسعود رسام، فارغ‌التحصیل کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما و تهیه‌کننده و کارگردان سریال‌های تلویزیونی به یادماندنی چون همسران، مروارید سرخ و سرزمین سبز است. 2 فیلم سیندرلا و علی و غول جنگل نیز در کارنامه سینمایی وی به چشم می‌خورند.

بچه‌های ابدی پوران درخشنده بهترین فیلم انسان‌دوستانه شد

ایسنا: فیلم بچه‌های ابدی ساخته پوران درخشنده موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم انسان‌دوستانه از جشنواره بین‌المللی فیلم آذربایجان شد.دهمین جشنواره بین‌المللی غرب  شرق باکو شنبه شب گذشته مراسم اختتامیه و اعطای جوایز خود را برگزار کرد. در این مراسم، فیلم بچه‌های ابدی به کارگردانی پوران درخشنده جایزه بهترین فیلم جشنواره را به‌ خاطر انتقال پیام معنوی و نگاه انسان‌دوستانه به تماشاگران به ‌دست آورد.

جشنواره فیلم باکو روز اول ژوئن (12 خرداد) آغاز به‌کار کرد و آثاری از 7 کشور ایران، استونی، لیتوانی، قرقیزستان، فرانسه، روسیه و لهستان به ‌همراه کشور میزبان در آن به نمایش گذاشته شد. امسال همچنین به احترام فیلمساز سرشناس لهستانی، کرزیستوف زانوسی، بخش مرور آثار این کارگردان برگزار شد.

سخنرانی حمید سمندریان در انجمن بازیگران سینمای ایران‌

فارس: هشتمین نشست تخصصی انجمن بازیگران سینمای ایران با سخنرانی استاد حمید سمندریان، کارگردان و مدرس تئاتر و سینمای ایران، روز سه‌شنبه 21 خرداد برگزار می‌شود.

در ادامه حضور شمس‌لنگرودی، محمود کلاری، امین تارخ و چهره‌های مختلف ادبی  فرهنگی در نشست‌های تخصصی این انجمن، رویکرد تازه انجمن بازیگران سینمای ایران به سوی تئاتر خواهد بود و این نشست با موضوع سبک در بازیگری برگزار می‌شود.هشتمین نشست تخصصی انجمن بازیگران سینمای ایران ساعت 18 روز 21 خرداد در سالن اجتماعات خانه سینما برپا می‌شود و حضور خبرنگاران، هنرمندان و دانشجویان هنر در این مراسم آزاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها