گروه حوادث: رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران بزرگ جزییات تازه‌ای از کشف اشیای عتیقه 700 ساله دوره ایلخانیان را تشریح کرد. سرهنگ امیری، رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط با این اشیای عتیقه به جام‌جم گفت: به دنبال گزارش مردمی در ارتباط با فعالیت اعضای یک باند از حفاران غیرمجاز مبنی بر خرید و فروش اشیای عتیقه، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۸۰۳۰۳

سرهنگ امیری افزود: با تحقیقات غیرمحسوس و شناسایی  افراد واسطه ماموران در این شبکه نفوذ کرده و قرار شد برای خرید یک جام عتیقه مبلغ 40 میلیون تومان پرداخت شود.

پس از توافق در این زمینه هنگامی که 2 نفر از فروشندگان عتیقه در محل قرار حضور پیدا کرده بودند تا جام عتیقه متعلق به دور ایلخانیان را به فروش برسانند در یک اقدام ضربتی دستگیر و در مرحله بعدی با شناسایی مخفیگاه اعضای این باند 6 قلم اشیای عتیقه منحصر‌به‌فرد نیز از این محل کشف شد.

نمونه اشیای کشف شده در موزه نیویورک‌

سرهنگ امیری افزود: با تحویل اقلام کشف شده به سازمان میراث فرهنگی مشخص شد، این اشیای منحصر به فرد از نوع عتیقه‌هایی هستند که نمونه آنها در موزه متروپولیتن نیویورک نگهداری می‌شود.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: متهمان اعتراف کرده‌اند با دستگاه‌های پیشرفته گنج‌یابی که در اختیار داشته‌اند این اقلام را در یک محوطه تاریخی از اطراف شهر همدان کشف کرده‌اند.

امیری افزود: با توجه به نوع فعالیت اعضای این باند این احتمال وجود دارد که آنها در بخش‌های دیگری از کشور اقدام به حفاری غیرمجاز کرده‌اند که تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: پس از صدور دستور قضایی اشیای عتیقه کشف شده تحویل مسوولان میراث فرهنگی کشور خواهد شد تا از این میراث تاریخی متعلق به ایلخانیان نگهداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها