گروه رسانه:‌اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در آخرین نشست خود با رئیس و معاونان رسانه ملی از تعامل مثبت این رسانه با مجلس شورای اسلامی قدردانی و پیشنهاداتی درخصوص افزایش همکاری و ارتقای برنامه‌های صداوسیما مطرح کردند. افزایش تلاش و برنامه‌ریزی منسجم برای اشاعه فرهنگ و اخلاق متعالی اسلامی، ارتقای برنامه‌های آموزشی و انطباق آن با نیازهای روز، تقویت تعامل با دیگر نهادهای فرهنگی و تصمیم‌ساز کشور، تلاش برای اصلاح الگوهای فرهنگی نامناسب و رفع مظلومیت از بخش فرهنگ کشور از جمله نکاتی بود که نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم در نشست با رئیس سازمان صدا و سیما خواستار توجه و تمرکز رسانه ملی پیرامون آن شدند.
کد خبر: ۱۷۴۸۰۵
حاضران در این نشست همچنین با قدردانی از نوآوری و تبلیغ تاثیرگذار رسانه ملی برای افزایش شور و نشاط در انتخابات مجلس هشتم، برنامه‌سازی مستمر این رسانه درخصوص پیگیری اهداف کلان و چشم‌انداز 20 ساله کشور، نقد و بررسی کارشناسی عملکرد دولت و مجلس و همچنین پیگیری مطالبات مردم در مناطق مختلف کشور را خواستار شدند.  اختری، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به جایگاه رسانه ملی در فرهنگ‌سازی و خنثی کردن هجمه‌های رسانه‌ای علیه کشور گفت: صدا و سیما بهترین وسیله برای تبلیغ فرهنگ اسلامی و دفاع از نظام است. وی ابراز امیدواری کرد با تقویت رسانه ملی و افزایش حمایت از این رسانه، زمینه تحقق کامل اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی در داخل کشور و خارج مرزها فراهم شود.

در این نشست رئیس سازمان صدا و سیما عملکرد مجلس در حوزه‌های فرهنگ را در قیاس با دوره‌های قبل عملکردی موفق دانست و گفت: نوع تعامل و نگاه مجلس به رسانه ملی در این دوره 4 ساله نگاهی دلسوزانه و برخواسته از تعهد بوده است.

مهندس ضرغامی حضور نمایندگان آگاه و آشنا به مسائل و موضوعات رسانه‌ای در کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم را امیدبخش و اطمینان‌آفرین دانست و از حمایت‌ها و نقدهای سازنده ‌این کمیسیون درباره رسانه ملی سپاسگزاری کرد.

ضرغامی ابراز امیدواری کرد با اتکاء به تجربه موفق تعامل با مجلس هفتم، زمینه ارتباط و تعامل منطقی و سازنده رسانه ملی و مجلس هشتم نیز فراهم شود.

رئیس سازمان صدا و سیما، نقد منطقی و کارشناسی را نیز در ارتقای رسانه ملی مفید دانست و تاکید کرد: در طرح و نقد مباحث فرهنگی و رسانه‌ای باید توجه داشت که چندوجهی بودن جزو ذات تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای است.  وی با تاکید بر این که در ارزیابی آثار و تولیدات رسانه‌ای نباید برداشت‌های متفاوت مانع توجه به اهداف و تاثیرگذاری اصلی شود، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های نمایشی و کارهای خوب رسانه‌ای که بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه دارند معمولا در مقاطعی بیشترین انتقادات را جلب کرده است. اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پس از این دیدار از بخش‌های مختلف سازمان‌ صدا و سیما بازدید کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها