رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر اینکه چرا شما همه ناکامی های اقتصادی را به وجود مافیای اقتصادی نسبت می دهید گفت: در کجا ، کی و چه کسی مشکلات اقتصادی را به گردن مافیا انداخت؟
کد خبر: ۱۷۴۵۵۳
به گزارش واحد مرکزی خبر،محمود احمدی نژاد افزود: ما یک سری مشکلات اقتصادی و برخی عملکردهای مافیایی داریم و درست است که برخی از این عملکردها ، مشکلات اقتصادی ما را تشدید می کند اما هیچ گاه علت اصلی این مشکلات را مافیا ندانسته ایم.

رئیس جمهور گفت : قبل از سفر حج نیز عوامل مشکلات اقتصادی را برشمردم و در قم نیز به عوامل و برخی اخلالگران اشاره کردم .

احمدی نژاد افزود : عامل اصلی مشکلات اقتصادی فقط وجود یک سری شبکه ها نیست بلکه عوامل دیگری است که دولت آنها را شناسایی کرده است و در هفته نخست تیر آن را اعلام می کند .

وی گفت: درباره اینکه اظهار می دارید که چرا مافیاها را معرفی نمی کنیم باید بگویم که نشانی های مشخصی درباره آنها می دهیم ؛ شما به عنوان خبرنگار باید کمی تحرک خبرنگاری داشته باشید .

در ادامه این نشست خبرنگار روزنامه ایران در خصوص برنامه دولت برای تحقق رشد در بخش بهره وری پرسید که
رئیس جمهور در پاسخ گفت : دو و نیم درصد بحث رشد اقتصادی ما در برنامه مربوط به بهره وری است و دولت تلاش کرد طی دو سال، عدد بهره وری را دو برابر کند .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه بهره وری به مقررات ، ساختارها و برخی نگاه ها بستگی دارد گفت : هیچ گاه نمی توان بهره وری را به طور جهشی افزایش داد .

رئیس جمهور افزود : در طرح تحول بزرگ اقتصادی نگاه ویژه ای به این بخش داریم و سعی کردیم مشکلات را ریشه ای درمان کنیم .

خبرنگار روزنامه اعتماد ملی از رئیس جمهور پرسید: به عنوان نماینده روزنامه منتقد دولت از شما به عنوان یک شهروند ایرانی نه رئیس جمهور سوال می کنم که آیا وضع معیشتی مردم نسبت به گذشته بهبود یافته است ؟

آقای احمدی نژاد در پاسخ گفت : وضع معیشتی مردم سرجمع بهتر از گذشته است و آن هم مصرف سرانه است زیرا قدرت خرید مردم افزایش یافته است .

رئیس جمهور افزود : البته برخی گرانی ها به برخی قشرها مانند متقاضیان مسکن فشارهایی وارد کرد اما در مجموع قدرت خرید مردم در سه سال اخیر افزایش یافته و فاصله هزینه ای دهک های بالا با پایین بهتر شده است .
وی تخصیص سهام عدالت و تقویت نهادهای حمایتی و همچنین تخصیص پلکانی را در ایجاد این موضوعات بی تاثیر ندانست .

احمدی نژاد گفت : در هر حال شرایط مطلوب ما نیست و ما نیز ناراحتیم و تلاش ما این است که قدرت خرید افزایش یابد اما نرخ ها افزایش پیدا نکند .

رئیس جمهور افزود : البته عواملی خارج از اراده دولت نیز وارد شده اند که تلاش خواهیم کرد آنها را مهار کنیم .

خبرنگار روزنامه اعتماد ملی در سوال دیگر خود پرسید: آقای رئیس جمهور، ابهامات و شایعات زیادی درباره اینکه مدیریت و دولت خود را متصل به حضرت ولی عصر (عج) می دانید مطرح شده است لطفا پاسخ دهید.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال گفت: صحبت من در مشهد بسیار روشن بود و اعتقادات خود را بیان کردیم .
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حاکمیت و مدیریت جهان به دست خداوند است و به اذن خدا در اختیار ولی خدا قرار می گیرد گفت: فکر می کنم روزنامه شما بود که خیلی سطحی با سخنان من برخورد کرد .

احمدی نژاد افزود : اگر قرار باشد از نظر شما وقتی که برنج گران می شود امام زمان زیر سوال رود پس اگر ظلمی هم درجهان باشد باید خداوند زیر سوال برود.

رئیس جمهور گفت : حاکمیت خدا خیر و هدایت، نور و عشق است اما ذات برخی آدمهاست که شر درست می کند و باید اینها را از هم تفکیک کرد .

احمدی نژاد افزود : اگر حاکمیت خلیفه الهی را نفی کنید به نفی حاکمیت خدا منجر می شود .

رئیس جمهور گفت : به برخی ها توصیه می کنم اعتقادات را در بازی های سیاسی وارد نکنند چرا که من بحثی علمی مطرح کردم و اگر آنها می توانند، علمی بحث مرا نفی کنند و به مسخره کردن افراد نپردازند .

احمدی نژاد افزود : اینکه ما منکر امدادهای الهی و امام عصر (عج) در حق ملت و جامعه بشری شویم خیلی بد است .

رئیس جمهور گفت: متاسفانه در این باره برخی ها درباره ظهور امام زمان نیز اظهار نظر کرده اند در حالی که آنها کاره ای نیستند که پیش بینی کنند .

رئیس جمهور گفت: حرف ما حرکت به سوی عدالت و عدالت مورد هدف امام است .

احمدی نژاد خطاب به منتقدانش گفت : اگر حرفی مترقی تر دارید ارائه کنید و اگر رقیب دولت هستید کارهای دولت را نقد کنید؛ چرا در اصول وارد می شوید؟
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها