رییس پلیس آگاهی استان خوزستان با بیان این که از ابتدای امسال مبارزه با قاچاق سوخت را به شدت و طی شش مرحله رزمایش به اجرا درآورده‌ایم، اعلام کرد: این در حالی‌است که در دستور اکید و صریح قضایی که به تازگی گرفته‌ایم، نیروهای ما می‌توانند کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان متواری را با گلوله بزنند.
کد خبر: ۱۷۴۴۰۲

سرهنگ مختاری‌فرد، در گفت‌وگو با ایسنا ـ منطقه خوزستان ـ گفت: در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، اولویت اول ما در مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با قاچاق سوخت بوده است؛ سوختی که قاچاق می‌شود عمدتا گازوئیل است و به شناورهای خارجی در دریا منتقل و فروخته می‌شود. در این‌ مورد، شش مرحله رزمایش داشتیم که تقریبا 45 روز به طول انجامید و حدود 111 نفر در این رابطه دستگیر شدند. مجموع کشفیات سوخت نیز 964 هزار و 646 لیتر انواع سوخت بوده که بیشترین این میزان مربوط به قاچاق گازوئیل است.

وی ادامه داد: در این طرح، 128 دستگاه خودرو که دارای باک اضافه سوخت بوده‌اند ـ تریلرها و کامیون‌ها ـ نیز توقیف شده‌اند. در این رزمایش همچنین 62 دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق کشف شدند.

به گفته سرهنگ مختاری‌فرد، قاچاق سوخت در استان خوزستان، بیشتر در شهرهای جنوبی مثل شادگان، آبادان، خرمشهر، اهواز و ماهشهر صورت می‌گیرد.

وی با اعلام این که مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت در استان همچنان ادامه دارد، گفت: مجرمان و قاچاقچیان سوخت مجازات سنگینی متحمل خواهند شد و سازمان شاکی این مجرمان شرکت نفت است.

با دستور مقام‌قضایی، کیف‌قاپان متواری را با گلوله می‌زنیم

سرهنگ مختاری‌فرد خاطرنشان کرد: مبارزه با کیف‌قاپان، موبایل‌قاپان و سارقان به عنف از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال شروع شد و اولویت با کشف آن بود. از شانزدهم اردیبهشت‌ماه نیز اجرای طرح را شدت بیشتری داده‌ایم، به طوری که در طول این چند روز مبارزه حدود 76 نفر کیف‌قاپ دستگیر شده‌اند که با تعامل دستگاه قضایی و کمیته مبارزه با سرقت و کیف‌قاپی که تشکیل داده‌ایم، 52 نفر از دستگیرشدگان روانه زندان شده‌اند.

رییس پلیس آگاهی خوزستان خاطرنشان کرد: از دستگاه قضایی اجازه و دستور گرفته‌ایم تا بتوانیم کیف‌قاپان متواری را با گلوله بزنیم. دستگاه قضایی اجازه داده است که کیف‌قاپانی که متواری می‌شوند و یا فاصله‌شان با ماموران ما طوری است که نمی‌توان دستگیر‌شان کرد، با گلوله بزنیم.

وی گفت: کیف‌قاپان واقعا دیگر مردم را به ستوه آورده‌اند و بعضا نیز افراد - به خصوص زنان و دختران - را وحشت‌زده کرده و مورد آزار و اذیت و یا آسیب قرار داده‌اند. اختیاری که دستگاه قضایی در این مورد به ما داده است، شجاعت این دستگاه را می‌رساند؛ چون ما را در دستگیری مجرمان تواناتر می‌کند.

سرهنگ مختاری‌فرد افزود: در طرح مبارزه با کیف‌قاپان، 123 مورد کیف‌قاپی کشف و مالباختگان آنها شناسایی شدند. همچنین 70 دستگاه موتورسیکلت مسروقه از این کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان کشف شد و 66 دستگاه انواع گوشی تلفن‌همراه مسروقه به‌ دست آمد که این گوشی‌ها با توجه به شماره سریال‌شان به مالباختگان داده می‌شود.

وی عنوان کرد: تدبیر و طرح دیگر فرماندهی انتظامی، توقیف موتور‌سیکلت‌های متخلف بوده که حدود شش روز است که آن را با شدت عملیاتی کرده‌ایم. موتورسیکلت‌هایی که راکبان آنها، افراد جوان مظنون و مشکوک به کیف‌قاپی و یا مزاحمت باشند و یا گواهینامه، بیمه‌نامه و کلاه نداشته باشند، توقیف و به پارکینگ‌ها هدایت می‌شوند. آمار نشان می‌دهد توقیف موتورسیکلت‌های متخلف در کشفیات جرایم دیگر تاثیر بسزایی دارد. این طرح کماکان و با شدت ادامه دارد.

رییس پلیس آگاهی خوزستان اضافه کرد: هیچ فروشنده موتورسیکلتی حق فروش موتور را بدون رویت گواهینامه ندارد؛ این دستور دادستان و پلیس امنیت است. همچنین موتورسیکلت‌های بدون بیمه‌نامه توقیف و در حال حاضر روزانه حدود 450 موتورسیکلت متخلف با جرایم کوچک و بزرگ در اهواز توقیف می‌شوند.

وی یادآور شد: در طرح مبارزه با کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان همچنین خیابان خوانساری در اهواز را طی سه روز و در یک عملیات ضربتی پاکسازی کردیم و در این میان 30 نفر دستگیر شدند که بیشترشان مال‌خرهای موبایل‌های مسروقه بودند.

رییس پلیس آگاهی خوزستان اعلام کرد: فروشندگان قانونی و رسمی موبایل در اهواز شناسایی و مشخص شده‌اند و بر اساس آمار می‌دانیم که کدامیک از آنها اقدام به خرید و فروش موبایل‌های مسروقه می‌کنند.

وی به شهروندان خوزستانی هشدار داد که گوشی‌های موبایل را از هر کسی خریداری نکنند، چرا که از طریق سریال گوشی شناسایی می‌شوند و دارنده این گوشی‌های مسروقه متهم شناخته خواهند شد.

سرهنگ مختاری‌فرد گفت: همچنین پیشنهاد می‌کنم حتما با مراجعه به مخابرات اقدام به تغییر سریال گوشی و رجیسترکردن آن به نفع خود کنند، طوری‌که سارقان بدانند اگر گوشی موبایل را بدزدند، برایشان فایده‌ای ندارد و هر سیم‌کارتی روی گوشی بگذارند، گوشی کار نخواهد کرد.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها