سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان گفت: شبکه ارتباطی یکی از سلاح‌های مقاومت و از جمله عوامل پیروزی در جنگ با رژیم صهیونیستی بود و هر دستی به سمت این سلاح نشانه رود، قطع خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۳۴۷۲
به گزارش فارس، دبیر‌کل حزب‌الله لبنان در کنفرانس خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های مختلف که نخستین کنفرانس خبری وی بعد از جنگ 2006 اسرائیل ‌علیه این کشور است، شبکه تلفنی لبنان را اصلی‌ترین سلاح حزب‌الله دانست تصریح کرد: هر دستی که به سمت این سلاح دراز شود، قطع خواهد شد.

وی با اشاره به اطلاعات موجود در حزب‌الله لبنان گفت: دشمنان می‌خواهند با شروع جنگ‌، جنگ داخلی را نیز در لبنان آغاز کنند اما بدانند که ما آماده مبارزه د‌ر هر دو جبهه هستیم و برای سخت‌ترین شرایط آماده‌ایم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت‌: تصمیمات جدید دولت‌، لبنان را وارد مرحله جدیدی کرد که می‌توان آن را شبیه ترور رفیق‌الحریری دانست که باعث مرحله کاملاً جدیدی در لبنان شد. تبلیغات گسترده علیه شبکه ارتباطی حزب‌الله خواست رژیم صهیونیستی است.

وی افزود‌: اصلی‌ترین توصیه کمیته وینوگراد از بین بردن توانایی فرماندهی حزب‌الله بود که یکی از ابراز اصلی آن شبکه ارتباطی است.

نصرالله گفت‌: شبکه ارتباطی یکی از سلاح‌های مقاومت و از جمله عوامل پیروزی در جنگ با اسرائیل بود‌، هر زمان که در جنگ گذشته به علت قطع شبکه ارتباطی سیمی مجبور شدیم از بی‌سیم استفاده کنیم، شماری از فرماندهان حزب‌الله هدف قرار گرفتند.

دبیر‌کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد‌: این شبکه بسیار محدود است و از آن استفاده عمومی نمی‌شود‌، دولت کنونی با فشار دولت آمریکا موضوع شبکه ارتباطی حزب‌الله را مطرح کرده است‌، این شبکه از سال 2000 وجود داشته و موضوع جدیدی نیست.

وی گفت‌: این شبکه برای تأمین امنیت سران و فرماندهان حزب‌الله است‌، دولت لبنان با دستور خود علیه این شبکه ارتباطی در واقع در برابر مقاومت اعلام جنگ کرده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: این شبکه ارتباطی اصلی‌ترین سلاح مقاومت است و ما هر دستی را که به طرف آن دراز شود، قطع خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه BBC که از وی درباره تغییرات در حزب‌الله و احتمال ‌تغییر رفتار حزب‌الله با نیرو‌های یونیفر پرسید، گفت: هیچ‌گونه مسئله‌ای وجود ندارد و وقتی ما به آن‌ها اجازه دادیم که در لبنان حضور یابند هیچ‌گونه مشکلی با آن‌ها نداریم و اگر آن‌ها بر اساس وظایف خود عمل کنند ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار السفیر که نظر وی را درباره نقش عربستان در لبنان جویا شد، پاسخ داد: امیدوارم برادران ما اشتباهی‌ را که در جنگ تابستان 2006 مرتکب شدند، تکرار نکنند و در مسائل داخلی لبنان دخالتی را مرتکب نشوند.

وی ادامه داد: ما به دنبال انقلاب و کودتا در لبنان نیستیم اما زمانی که برای حل مشکلات داخلی لبنان آمدم باید تمام تصمیمات دولت نامشروع لبنان به میز نبیه بری بازگشته تا در آن‌جا درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

نصر‌الله در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه شبکه LBC گفت: شورای امنیت هر تصمیمی را که اتخاذ کند شدیدتر و بدتر از تصمیماتی که در تابستان 2006 گرفت نخواهد بود و این شورا روز نکبت را برای فلسطینیان رقم زد این شورا اصلاً از هیچ فرهنگی برخوردار نیست.

وی تأکید کرد: ما در آستانه تابستان 2006 دیگری نیستیم و کسی را به عصیان دعوت نکردیم و ما خواستار گفت‌وگو هستیم.

دبیر‌کل حزب‌الله لبنان با اشاره به این‌که به حزب‌الله انواع اتهامات زده شده است، گفت: با این‌که به ما و حزب‌الله لبنان انواع تهمت‌ها زده شده است، اما ما همچنان برای گفت‌وگو آماده‌ایم این در حالی است که همه با ما وارد جنگ شدند و دیدید که افرادی که به ما حمله کردند چگونه از رژیم اسرائیل خلع شدند.

نصرالله در پاسخ به این پرسش که شما چگونه می‌توانید با دشمنانتان وارد گفت‌وگو شوید، پاسخ داد: اگر آن‌ها تصمیم به پایان جنگ گرفتند ما گفت‌وگو می‌کنیم.

وی گفت: اما هر کسی که به طرف ما تیراندازی کند ما به طرف آن تیراندازی خواهیم کرد. ‌

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به آغاز مرحله جدیدی در لبنان تأکید کرد‌: هیچ کس‌ نمی‌تواند ما را به دادگاه بکشاند.

وی برکناری فرمانده امنیتی فرودگاه بیروت را در پی اتهامات ولید جنبلاط رد کرد و گفت: هر کس‌ که فرماندهی جدید فردوگاه بیروت را برعهده گیرد خائن است و ما آن را نخواهیم پذیرفت. و هر شخصی که به جای ایشان در این پست قرار گیرد محکوم به اعدام است.

وی ادامه داد‌: ولید جنبلاط در واقع هدایت دولت کنونی را برعهده دارد و فواد السنیوره یک مزدور ذلیل و حقیر است.

وی تصریح کرد‌: ما از سلاح برای کودتا یا اعمال قدرت خود در داخل لبنان استفاده نخواهیم کرد اما از سلاح برای حمایت از خود استفاده می‌کنیم آن‌ها با مطرح کردن موضوع شبکه ارتباطی حزب‌الله خط قرمزها را زیر پاگذاشتند و دیگر برای ما هم این خط قرمزها مطرح نیست.

نصر‌الله در ادامه از گروه حاکم خواست در دستور خود علیه شبکه ارتباطی حزب‌الله تجدید نظر کند‌.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید‌حسن نصرالله ‌‌با بیان این‌که ما اطلاعات مهمی را از دشمنانمان در اختیار داریم گفت: افرادی که در گذشته درباره ما تصمیماتی را گرفتند امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که در اتخاذ تصمیمات خود اشتباه کرده‌اند و این را به صراحت بیان کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که شما چه تضمینی برای عدم ایجاد جنگ داخلی دارید، گفت: حزب‌الله‌ لبنان، جنبش عمل، شیعیان و اهل تسنن ضمانت‌های ما برای جلوگیری از جنگ داخلی است.

وی در ادامه تأکید کرد: ما به برادران خود می‌گوییم که وجود آرامش در لبنان به صلاح شماست اما‌ تصمیم ولید جنبلاط این است که بار دیگر فتنه در لبنان آغاز شود اما امیدوارم که ایشان بر این تصمیم خود پافشاری نکند چراکه ما دوست نداریم که اختلافات به فتنه تبدیل شود و باعث تحقق آرزوی برخی افراد شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به مسئولیت حزب‌الله در مقابل دشمنان خود افزود: ما هیچ مسئولیتی نداریم چراکه به ما حمله شده و شخصی در شب تاریک تصمیماتی بر علیه من گرفته و اسرائیل من را محکوم به اعدام کرده و حکم دیگری که ‌علیه ‌من صادر شده این است که ولید جنبلاط می‌خواهد مرا به محاکمه بکشد و حکایت آن‌ها حکایت کسانی است حرف جلاد را می‌شنوند اما حرف ما را نمی‌شنوند.

وی در ادامه تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل قصد دارند اهدافی را که نتوانستند در جنگ 33 روزه به آن دست پیدا کنند را در شرایط فعلی به دست آورند.

نصرالله با اشاره به تصمیمات حزب‌الله درباره دولت نامشروع لبنان گفت: ما هیچ‌گونه اقدامی ‌علیه دولت نامشروع انجام نداده‌ایم و معتقدیم انتخابات راه حل همه مشکلات است اما برخی همواره تصمیمات غلطی را ‌علیه ما گرفتند و من اجازه نمی‌دهم که ما مورد سئوال و محاکمه واقع شویم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به سئوال یکی از خبرنگاران که اعتصابات لبنان را بی‌فایده خوانده بود، گفت:‌ اگر به گفته شما این اعتصاب بی‌فایده است پس چرا آن‌ها در حال مذاکره با ما هستند. امروزه هیچ سفیری به لبنان سفر نکرده که حرفی از این اعتصابات به میان نیاورده باشد؛ من معتقدم که این اعتصاب مؤثر بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به هیچ گروهی اعلام جنگ نکرده‌ایم، گفت:‌ ما موضع خود را مطرح کرده‌ایم اما آن‌ها به من اعلام جنگ کرده‌اند و سلاح‌هایشان را به سمت ما نشانه رفته‌اند.

نصرالله در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما رئیس‌جمهور آینده لبنان هستید یا خیر گفت: ما به هیچ وجه ترکیب دولت در لبنان را تغییر نمی‌دهیم و خواستار اجرای توافقنامه طائف هستیم و اگر کسی می‌خواهد قوانین را تغییر دهد ما پیرو خواسته آن‌ها هستیم اما ما تغییری را در قوانین نمی‌دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ‌گونه متجاوزی در بیروت وجود ندارد، گفت: همه کسانی که در بیروت هستند جوانان بیروتی و مردم بیروت هستند که به آن‌ها نیز ظلم و تجاوز شده است و آن‌ها نیز از خود دفاع کرده‌اند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به رایزنی چند کشور همسایه برای پایان دادن وضعیت کنونی لبنان گفت: من مطلع شدم که سفیر عربستان با سفیر ایران تماسی داشته که این تماس پس از تصمیمات نامشروع دولت لبنان بود.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده دراین تماس تلفنی گفت: سفیر ایران در تماسی که با من داشت مسائل مطرح شده در گفت‌وگوی خود با سفیر عربستان را مطرح کرد و من نیز این مسائل را با نبیه بری در میان گذاشتم و نتیجه این بود که ایران و عربستان قصد میانجی‌گری داشته اما من اعلام می‌کنم که اگر متجاوزان عقب‌نشینی کنند ما برای گفت‌وگو آماده‌ایم.

نصرالله در ادامه تأکید کرد:‌ هیچ جنگ داخلی در لبنان وجود ندارد و اوضاع به گونه‌ای نیست که جنگ داخلی رخ دهد. اما اگر دشمنان ما بخواهند، جنگ اتفاق خواهد افتاد اما من از مشارکت سیاسی صحبت کردم و ما عجله‌ای برای جنگ نداریم و امیدی هم برای بدست آوردن دولت لبنان در ما وجود ندارد و اینکه از قربانی سئوال می‌کنید که چقدر می‌خواهید خنجر در کنار گلوی باشد ما حرفی نداریم.

وی با اشاره به جنگ تابستان گذشته سال 2006 اسرائیل بر علیه لبنان گفت: دشمنان ما در 2 سال گذشته صدها میلیون دلار برای ضربه زدن به وجهه حزب‌الله هزینه کردند اما برای آن‌ها سودی نداشت.

وی افزود: ما از هیچ کسی در جهان کمک نمی‌خواهیم ما دیگر نگرانی برای بروز فتنه شیعه و سنی در لبنان نداریم زیرا کشمکش کنونی در لبنان در واقع بین طرح مقاومت و طرح آمریکا و اسرائیل است. و هدف ما دفاع از مردم و کشورمان است.

دبیر‌کل حزب‌الله‌ افزود: تنها راه حل پایان دادن به وضع کنونی‌، پاسخ مثبت به دعوت نبیه‌بری برای گفت‌وگو است. ‌ ‌
نصر‌الله در ادامه این کنفرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: تضمین‌هایی برای جلوگیری از فتنه شیعه و سنی در لبنان وجود دارد البته آرزوی ولید جنبلاط بروز چنین فتنه‌ای است.

وی در نخستین نشست خبری خود پس از جنگ سال 2006 با اسرائیل افزود: ما هیچ یک از تصمیمات و دستورات دولت کنونی را قبول نداریم و همه آنها را غیرقانونی می‌دانیم. ‌

سید‌حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان مصلحت جناح المستقبل لبنان را در ثبات لبنان دانست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها