گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام نظامی امریکا علیه ایران را بعید دانست. به گزارش ایسنا، سیدمحمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، مواضع جنگ‌طلبانه وزیر دفاع امریکا و برخی از مقامات این کشور درباره ایران را موضوع تازه‌ای ندانست و گفت: بعید می‌دانم مسائلی که گیتس و چنی درخصوص گزینه نظامی مطرح کرده‌اند با توجه به مشکلات بی‌شمار و وضعیت اسفبار امریکا در عراق و مسائل داخلی این کشور عملی باشد.
کد خبر: ۱۷۱۶۵۶

وی تاکید کرد که بعید است امریکایی‌ها تصمیم داشته باشند خود را به معرکه پرمخاطره جدیدی که به اذعان خودشان نتایج ناگواری را در پی دارد، وارد کنند.سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعای مقامات امریکایی مبنی بر کشف انبار سلاح‌های ایرانی در عراق را اتهامی تکراری خواند و با بیان این که چنین موضعگیری‌های تکراری در ادامه همان اتهامات قبلی واشنگتن به تهران صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اگر کسی این ادعاها را جمع بزند، حجم عظیم و باور نکردنی از ادعاهای کذب علیه ایران به‌دست می‌آورد. وی همچنین خبر شلیک به 2 قایق ایرانی در خلیج فارس را تکذیب کرد و یادآور شد که مسوولان نظامی این خبر را تکذیب کردند.

اظهار تاسف از مواضع عراقی‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با ابراز تاسف از مواضع ضدایرانی برخی از مقامات عراقی، این اظهارات را منطبق با واقعیات مناسبات ایران و عراق و حمایت‌های تهران از ملت و دولت این کشور ندانست و گفت: معتقدیم طرح این گونه مواضع نه تنها نفعی به حال و به وضع جاری در عراق ندارد، بلکه به سود منافع ملی این کشور نیست.

برکناری صفری، جایگزینی شیخ عطار؟

سخنگوی وزارت امور خارجه انتشار برخی اخبار مبنی بر برکناری مهدی صفری، نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر را تلویحا تایید کرد، اما یادآور شد که استراتژی ایران درخصوص دریای خزر هیچ‌گونه تغییری نکرده است.
حسینی گفت: در حال حاضر با توجه به مسوولیتی که علیرضا شیخ‌عطار در حوزه کشورهای مشترک‌المنافع عهده‌دار شده، تحولات مربوط به دریای خزر از سوی وی دنبال می‌شود.

این گفته حسینی در حالی مطرح شد که ساعاتی بعد وزارت خارجه در مطلبی که به روزنامه فاکس کرد، تاکید نمود: از آنجا که مسوولیت نماینده ویژه خزر با هیات دولت است، بنابراین همچنان سرپرستی امور خزر را مهدی صفری به عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها