آزادکاران در سه وزن اول از دستیابی به مدال طلا محروم شدند

نمایندگان کشتی کشورمان در اوزان 60 و 74 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا دو مدال نقره و برنز کسب کردند تا تیم ایران در این دو وزن از کسب سهمیه المپیک محروم بماند.
کد خبر: ۱۶۵۱۱۰

به گزارش مهر، میثم مصطفی جوکار کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در دیدار فینال این وزن مغلوب حریف کره‌ای شد تا ضمن کسب مدال نقره از دستیابی به سهمیه المپیک محروم شود.

بر پایه این گزارش، چو بیونگ کوان از کره جنوبی در دیدار فینال وزن 74 کیلوگرم با نتایج صفر بر یک، یک بر صفر و یک بر صفر مقابل میثم مصطفی جوکار به برتری رسید و سهمیه المپیک این وزن را به خود اختصاص داد.

این کشتی‌ در هر سه تایم به خم گیری کشیده شد که براساس قانون فیلا در این رقابت‌ها دو گوی جایگزین تست شده بود. در دیدار فینال وزن 74 کیلوگرم این گوی دو بار به نفع کشتی‌گیر کره‌ای از کیسه درآمد و در این میان کادر فنی تیم ملی بخصوص در تایم‌های دوم و سوم به نحوه داوری معترض بودند. همچنین در این وزن ناگاشیما از ژاپن و وانگ چیک از مغولستان مشترکا سوم شدند.

در وزن 60 کیلو گرم هم یوگشوار دات از هند با شکست تاکاتسوکا از ژاپن به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد آسیا دست یافت و مراد محمدی به مدال برنز قناعت کرد.

در دیدار رده بندی این وزن سید مراد محمدی توانست با نتایج 3 بر صفر، 2 بر یک و 3 بر صفر سوخباتار از مغولستان را شکست داده و به مدال برنز دست یابد. در دیگر دیدار رده‌بندی نیز کشتی‌گیر ازبکستانی با شکست حریف کره شمالی خود به مقام سوم دست یافت.

در پایان رقابت در سه وزن اول مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در سالن "هالاجیمناسیوم" جزیره جیجوی کره جنوبی برگزار می شود، سه سهمیه المپیک این اوزان به کشتی گیران کشورهای هندوستان(60 کیلوگرم)، کره جنوبی(74 کیلوگرم) و ازبکستان(96 کیلوگرم) رسید.

البته پیش از این و در مسابقات جهانی سعید ابراهیمی در وزن 96 کیلوگرم سهمیه المپیک را برای تیم ملی کشورمان کسب کرده بود ولی در دو وزن دیگر باید کشتی گیران کشورمان در مسابقات دیگر انتخابی شانس خود را امتحان کنند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها