قرارداد بزرگ نفتی در آستانه امضا با یک شرکت غربی‌

گروه اقتصاد: در آینده بسیار نزدیک، یک قرارداد بزرگ نفتی با یک شرکت غربی به امضا خواهد رسید که به لحاظ اهمیت قرارداد در سطح مقامات سیاسی دو کشور امضا خواهد شد. به گزارش ایسنا، علی کردان، قائم‌مقام وزارت نفت با بیان این مطلب اظهار کرد: امضای این قرارداد که پس از صدور قطعنامه سوم با یک شرکت غربی خواهد بود، از بی‌تاثیر بودن این قطعنامه حکایت می‌کند.وی پیش‌تر گفته بود که با وجود صدور قطعنامه سوم علیه ایران، شرکت‌های غربی با رایزنی‌های سیاسی، پشت صحنه هستند تا نخستین قرارداد بزرگ نفتی پس از صدور قطعنامه با ارزش بالای اقتصادی را در سریع‌ترین زمان به امضا برسانند؛ بنابراین این قطعنامه‌ها تاثیری در اراده دولت ایران ندارد و همه برای آبادانی و سربلندی این کشور گام برمی‌دارند.قائم‌مقام وزارت نفت با تاکید بر این‌که در حال حاضر هیچ نوع مذاکره‌ای بین ایران و ترکمنستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: فقط یکسری روابط حقوقی و فنی قراردادی بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت گاز ترکمنستان جریان دارد.
کد خبر: ۱۶۵۰۳۹

وی افزود: در این باره نیز به طور معمول و همیشگی دو طرف که دارای قرارداد فنی و حقوقی هستند، در سطح اجرا، اتمام یا لغو قرارداد ارتباط وجود دارد.

از سوی دیگر مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: کنسرسیومی متشکل از سه کشور آلمان   سوئیس و چین برای فاینانس 4 میلیارد یورویی این دو فاز اعلام آمادگی کرده‌اند.   سهراب بهلولی قشقایی در گفتگو با فارس اظهار کرد: براساس آخرین رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده، 300 میلیون دلار در قالب تسهیلات برای توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اختصاص یافته است. وی افزود: از حساب ذخیره ارزی نیز 300 میلیون دلار دیگر برای این امر اختصاص یافت که در مجموع 600 میلیون دلار برای توسعه این فازها اخذ شده است.

به گفته وی بازپرداخت این تسهیلات توسط شرکت ملی نفت تعهد شده که در مورد تسهیلات دریافت شده از حساب ذخیره ارزی، دوره بازپرداخت طولانی مدت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها