مراکز معاینه فنی با نصف قیمت خودروها را معاینه می‌کنند

مدیر عامل مرکز معاینه فنی خودروی شهر تهران با اشاره به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر برخورد با ماشین‌های فاقد برگه معاینه فنی، گفت: مراکز معاینه فنی با نصف قیمت از ساعت 7:30 تا 10 شب تا قبل از آغاز سال جدید به مالکان خودروها خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۶۴۷۴۰
اکباتانی در گفتگو با فارس گفت: با توجه به ضرورت ایمنی خودروها در طول سفر، مراجعات شهروندان به مراکز 6 گانه معاینه فنی افزایش یافته است بر همین اساس ساعت کار مراکز به 10 شب افزایش یافته است.

وی سوبسید اختصاص یافته برای مراکز معاینه فنی خودرو و ارائه تخفیف 50 درصدی به مراجعان را از سوی شهرداری تهران بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: به منظور تشویق هر چه بیش‌تر شهروندان مبلغ معاینه فنی از 5 هزار و 200 تومان به 2700 تومان (که 200 تومان به حساب خزانه واریز می‌شود) کاهش یافته است.

مدیر عامل مرکز معاینه فنی خورو ظرفیت سرویس دهی مراکز معاینه فنی را در هر شیفت 4500 خودرو عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش مراجعات اما هنوز از 50 درصد ظرفیت مراکز استفاده نمی‌شود.

وی پیشنهاد کرد که بهتر است شهروندان زمان‌بندی خود را به گونه‌ای انجام دهند که به جای حضور در ساعات صبح و معطل شدن در صف‌های طولانی از ساعت 2 بعد ازظهر به بعد به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا کم‌تر معطل شوند.

اکباتانی در پاسخ به اظهارات برخی از شهروندان مبنی بر این که ضرورتی به حضور آن‌ها در مراکز معاینه فنی نیست و بهتر است به جای این کار مستقیماً خود به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند، اظهار داشت: تعمیرگاه‌ها برای باز کردن در موتور و معاینه اولیه حداقل 5 تا 6 هزار تومان از مالک دریافت می‌کنند در صورتی که مالک می‌تواند با یک معاینه 2700 تومانی خودرو از کلیه نواقص فنی خودرو مطلع شود و هدفمند و مطلع از نوع نواقص خودرو به تعمیرگاه‌ها مراجعه کند.

وی ادامه داد: ممکن است عدم اطلاع دقیق مالک از وضعیت خودرو باعث تحمیل هزینه‌های اضافی و تعویض قطعات غیرضرور شود بنابراین مراجعه به مراکز معاینه فنی به نفع خود رانندگان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها