شیادان به بهانه استخدام و سرمایه‌گذاری کلاهبرداری می‌کردند

گروه حوادث: 2 برادر که با تشکیل یک شرکت هرمی، اقدام به کلاهبرداری از 50 نفر در کرج کرده بودند، از سوی ماموران اداره آگاهی شهریار دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار جام جم، هفته گذشته مردی به اداره اطلاعات امنیت شهریار مراجعه و از مسوولان یک شرکت هرمی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.
کد خبر: ۱۶۴۶۰۰
شاکی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: چندی پیش از طریق یکی از دوستانم با یک شرکت هرمی که در محله ملارد فعالیت می‌کرد، آشنا شدم بیش از یک میلیون تومان در آنجا سرمایه‌گذاری کردم و قرار شد از سوی مسوولان آن شرکت به یکی از اداره‌های دولتی معرفی و در آنجا استخدام شوم؛ اما پس از گذشت یک ماه، در هیچ شرکتی استخدام نشدم و پی بردم که مسوولان آن شرکت کلاهبردار هستند.

به دنبال شکایت این مرد، شکایت‌های مشابه دیگری به مرکز پلیس ارسال شد، که حکایت از آن می‌کرد، 2 برادر به نام‌های مجتبی و مهدی با همدستی داماد خانواده به نام داوود یک شرکت دروغین هرمی تشکیل داده و پس از جلب اعتماد مردم به بهانه استخدام در اداره‌های دولتی و سرمایه‌گذاری مالی از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.

بنابر این، جستجو برای یافتن مردان کلاهبردار آغاز شد تا این که چند روز قبل‌2 برادر شیاد در محله صالح‌آباد شناسایی و دستگیر شدند و با انتقال به مرکز پلیس به جرایم خود اعتراف کردند. یکی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: من و دو همدستم با تشکیل یک شرکت هرمی دروغین، مردم را فریب داده و با دریافت یک تا 3 میلیون تومان، از آنها کلاهبرداری می‌کردیم.

بنابر این گزارش، پس از دستگیری متهمان، تاکنون 50 شاکی به مرکز پلیس مراجعه کرده‌اند. تحقیقات تکمیلی از متهمان برای دستگیری همدست فراری آنها و فاش شدن دیگر جرایم 2 برادر شیاد ادامه داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها