شهردار منطقه 13:

عبور لوله گاز از سرخه‌حصار بدون مجوز امکان ندارد

گروه جامعه: شهردار منطقه 13 گفت: عبور خط لوله گاز از سرخه‌حصار بدون مجوز قانونی امکان‌پذیر نیست. علیرضا جعفری در نشست خبری با تاکید بر این که برای عبور خط لوله گاز از سرخه حصار نیازمند مجوز قانونی هستیم، افزود: عبور این خط از طریق سازمان محیط‌زیست و اداره گاز در حال پیگیری است و شورای تامین استان و استانداری نیز در این زمینه دخیل هستند.
کد خبر: ۱۶۴۵۵۸
وی با تاکید بر این که شهرداری مخالف خسارت به منابع طبیعی و زیست‌محیطی است، افزود: اگر مجوزهای قانونی از طریق مراجع مربوط اخذ و به شهرداری ارائه شود، مشکلی برای عبور این خط نخواهد بود.

به گفته وی، بتازگی حکم قضایی برای حفاری در خجیر را به شهرداری نشان داده‌اند و ما را مجاب کرده‌اند، به همین دلیل شهرداری در این زمینه همکاری لازم را انجام می‌دهد، اما به‌رغم این که شهرداری آگاه به محدودیت‌های شرکت گاز است، اما از سوی دیگر بر حفظ منابع طبیعی تاکید دارد، بنابراین از مسوولان تقاضا داریم تا مجوزهای قانونی‌ لازم را برای عبور خط لوله گاز از این منطقه ارائه کنند.

وی درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه سرخه‌حصار گفت: از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه سرخه‌حصار بشدت جلوگیری می‌کنیم و اجازه ساخت نمی‌دهیم و برای حل مشکل ساکنان شهرک زیتون و روستاهای اطراف نیز تلاش‌های لازم را انجام می‌دهیم و بتازگی برای روستای همسین در فرمانداری به دنبال تهیه طرح هادی هستند تا به صورت قانونی مشکل این روستا حل شود.

وی با بیان این که شهرک زیتون یکی از دغدغه‌های شهرداری تهران است، افزود: حدود 4000 شهروند در این شهرک ادعای حق و حقوق دارند که باید از طریق مراجع مربوط به مشکل آنها رسیدگی شود.

وی درباره روستاهای اطراف سرخه‌حصار گفت: با انجام طرح تدقیق حریم، متاسفانه بخشی از روستاهای اطراف سرخه‌حصار با وجود تلاش شهرداری در این طرح قرار نگرفته است و به همین دلیل ناچاریم این روستاها را فقط به عنوان نقطه جمعیتی در نظر بگیریم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها