در پی حملات اخیر به کروبی

اختلافات مشارکت و اعتماد ملی عمیق تر شد

در پی انتقاد مهدی کروبی از برخی تندروی های گروه های دوم خردادی ، موج جدیدی از تخریب چهره دبیرکل حزب اعتماد ملی در حال شکل گیری است. تازه ترین موج تخریبی علیه کروبی مربوط به جلسه پرسش و پاسخ وبلاگ نویسان شاخه جوانان حزب مشارکت با 3نفر از نامزدهای حزب اعتماد ملی بود، به طوری که این جلسه تبدیل به صحنه انتقادات بی سابقه اعضای جبهه مشارکت از مهدی کروبی و حزب اعتماد ملی شد.
کد خبر: ۱۶۴۳۰۶

در این نشست که عصر روز دوشنبه برگزار شد، یکی از اعضا به نمایندگی از وبلاگ نویسان مشارکتی خطاب به یکی از اعضای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت : چرا برخلاف خواسته های اصلاح طلبان رفتار می کنید، کروبی افکارش با اصلاح طلبی منافات دارد و در جهت خواسته های ما حرکت نمی کند و شما هم چرا خودتان در مصاحبه ای گفتید که جبهه مشارکت آرمانگراست.

در ادامه یکی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش گفت : ما خانواده بزرگ اصلاح طلب با گروه های مختلف هستیم و در هیچ جا صحبت من بوی افتراق نمی دهد و من سخنگوی حزب نیستم و تنها از زبان خودم می توانم صحبت کنم ؛ صحبت های من به این صورت بود که گفتم اعتماد ملی واقع گراست در مقابل مشارکت آرمان گرا.

در ادامه یک وبلاگ نویس عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت نیز گفت : آقای کروبی و سایر اعضای اعتماد ملی در مصاحبه ها و بیانیه هایشان برخلاف خواسته های اصلاح طلبان موضع گیری می کنند، شماها اصلا اصلاح طلب نیستید.

در این هنگام یکی دیگر از وبلاگ نویسان حاضر در نشست جبهه مشارکت گفت : آقای کروبی خودش را اصلاح طلب می داند؛ ولی رفتار و مواضعشان برخلاف خواسته های اصلاح طلبان است.

در ادامه یکی دیگر از منتقدان عضو جبهه مشارکت در اظهارنظری ، مواضع کروبی را بدتر از مواضع حسین شریعتمداری ، مدیر مسوول کیهان توصیف کرد که در این هنگام ، جلسه برای دقایقی از رسمیت افتاد.

در ادامه عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوال یک وبلاگ نویس دیگر از شاخه جوانان مشارکت در مورد این که چرا شما می گویید توقع و خواست ما آرمانگرایانه و بی توقعی است ، افزود: این که شما تمام دستاوردهای دوران اصلاحات را زیر سوال می برید، نشان می دهد کم حوصله و با توقع بالا هستید؛ در حالی که برای دست پیدا کردن به خواسته هایمان باید آهسته آهسته این مسیر را طی کنیم و ما در دوره اصلاحات ، دستاوردهای زیادی داشتیم و همچنین دستاوردهای نظام ، انقلاب و مردم را هم باید حفظ کنیم.

وی همچنین از جوانان مشارکتی خواست که انتقادات خود را از طریق سخنگوی حزب پیگیری کنند.

وبلاگ نویسان مشارکتی در ادامه در مورد تغییر قانون اساسی از عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی سوال کردند و وی در پاسخ اظهار کرد: ما از نظر قانون مشکل نداریم ، مشکل ما فقط اعمال سلیقه ها در تصمیم گیری هاست.

در این هنگام ، وی با اعلام این که باید در جلسه دیگری حضور یابد، نشست را ترک کرد که مورد اعتراض جمعی از وبلاگ نویسان مشارکتی قرار گرفت.

کروبی: در ایام انتخابات نباید تخریب و انتقاد کرد

در همین حال ، دبیرکل حزب اعتماد ملی با انتقاد از برخی تخریب و انتقادها از سوی برخی جریانات دوم خردادی طی روزهای گذشته گفت : قبول دارم که در نزدیکی انتخابات پیش رو در جبهه دوم خرداد تخریب ها و انتقادات برخی چهره ها و گروه ها از گذشته این جبهه بیشتر شده است ؛ اما باید توجه داشت که در ایام انتخابات که ایام رای جمع کردن است نباید تخریب و انتقاد در کارگروه ها باشد، حتی انتقاد سازنده.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، مهدی کروبی ، دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود: احزاب و گروه های سیاسی در طول سال هم نباید همدیگر را تخریب بکنند و اگر هم انتقادی از درون جناح خود یا جناح رقیب دارند، باید این انتقادها در محیطی آرام صورت بگیرد.

وی در پاسخ به اظهارات چند روز پیش حسین مرعشی ، قائم مقام ستاد ائتلاف دوم خردادی ها مبنی بر این که هیچ گروه اصلاح طلبی وجود ندارد که در ستاد ائتلاف دوم خردادی ها نباشد و اصلاح طلب به کسی اطلاق می شود که در دوران ریاست جمهوری هشتم و مجلس ششم فعال بوده باشد، گفت : من نمی دانم چرا مرعشی این حرف را زده ؛ اما اصلاحات و جبهه دوم خرداد یک جبهه گسترده و وسیع و فراگیر است و همه گروه هایی که در این جبهه عضو هستند، اصلاح طلبند نه فقط احزابی که در یک ستاد دور هم جمع شدند.

کروبی خاطرنشان کرد: همه گروه های که در درون ستاد ائتلاف دوم خردادی ها هستند، اصلاح طلبند و آن عده دیگری از اصلاح طلبان که خارج از این ستاد هستند و بخش عظیمی از گروه های جبهه دوم خرداد را تشکیل می دهند، مثل مجمع نیروهای خط امام (ره )، حزب اعتماد ملی ، مجمع اسلامی بانوان ، حزب همبستگی و غیره و غیره نیز اصلاح طلبند و اصلاحات متعلق به همه آنهاست ، نه گروهی خاص .دبیرکل حزب اعتماد ملی تصریح کرد: هیچ دوم خردادی نمی تواند بگوید من اصلاحاتی ام و دیگری نیست ، حتی خاتمی هم نمی تواند بگوید، من هم اگر بگویم تنها من اصلاح طلبم ، نادرست است و توهین به همه افراد و گروه هایی است که در جبهه اصلاحات عضو هستند.وی تاکید کرد: اصلاحات در درجه اول متعلق به آن افرادی است که به این جریان رای دادند و در درجه دوم متعلق به تمام افرادی است که در جبهه دوم خرداد تلاش می کنند.

کروبی گفت : باید این واقعیت را بپذیریم که با وجود این که جبهه اصلاحات بزرگ و وسیع است ؛ اما دیدگاه های افراد و گروه ها با هم متفاوت است و اختلاف نظر در این جبهه وجود دارد؛ اما با این وجود هم هیچ اصلاح طلبی نمی تواند بگوید فقط من اصلاحاتی هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها