رییس‌جمهور: انتخابات تجلی اراده مردم در اداره کشور است

رییس‌جمهور انتخابات را متعلق به مردم و تجلی اراده آنان در اداره کشور و پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد.
کد خبر: ۱۶۴۲۴۲

 به گزارش ایسنا ، دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان پس از انداختن رای خود به صندوق 1469 مسجد جامع لرزاده میدان خراسان تهران همه انقلاب را حضور مردم و تصمیم و اراده و نیز حرکت ملت عنوان کرد و گفت: رمز ماندگاری ملت ایران و این انقلاب و در مقابل زبونی دشمنان ملت ایران، در این نکته نهفته است که همه این کشور و انقلاب، خود مردم‌، ایمان، عواطف، دل‌های پاک و حضور اقیانوس‌وار آنان است.

وی ادامه داد: خود مردم هستند که همه امور کشور را سامان می‌دهند و ملت یک جریان پایان‌ناپذیر است.

وی ملت ایران را یک رودخانه زلال، عمیق و گسترده در طول تاریخ توصیف کرد که تا رسیدن به قله‌های اقیانوس حقیقت این راه را ادامه می‌دهد.

رییس‌جمهور با یادآوری این نکته که با پیروزی انقلاب ملت ما اقتدار و هویت خود را پیدا کرد، خاطرنشان ساخت: البته این امر به معنای نبود ضعف و مشکل و نقص در کشور نیست. ما در کشور مشکل داریم اما کسی مدعی نیست که همه نواقص یک روزه و با یک حرکت حل می‌شود.

وی افزود: ‌اصلا اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد حرکتی هم نبوده است.

رییس‌جمهور یادآور شد: ‌جریان و کاروان ملت ایران به سمت قله‌ها در حرکت است و در این راه مهم این است که ملت راه را پیدا می‌کند، پیوند می‌خورد و قدم به قدم تصمیم می‌گیرد و جلو می‌رود.

احمدی‌نژاد که با انجام فشرده سفر خود به سنگال، صبح جمعه برای شرکت در انتخابات به کشور بازگشته بود، با شکرگزاری خداوند نسبت به این که ملت عزیز ایران پرچمدار ملت‌هایی است که راه را شناخته و در مسیر درست حرکت می‌کنند، ادامه داد: امروز به ملت ایران نگاه کنید، با 30 یا 50 سال قبل از زمین تا آسمان تفاوت کرده است؛ البته در این جریان برخی افراد نمره 100 می‌گیرند و برخی هم 25 و یا 40. این مانند یک کلاس درس است، وقتی قضاوت می‌کنیم کل کلاس را مد نظر قرار می‌دهیم. ممکن است دو شاگرد هم تجدید شوند اما 38 شاگرد دیگر با نمره خوب موفق می‌شوند.

رییس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به دغدغه‌های خود و همراهانش در جریان سفر به سنگال و امکان محرومیت از حضور در حماسه بزرگ ملت ایران در انتخابات گفت: دوستان ما تلاش کردند برنامه‌ای را که طی سه روز قرار بود انجام شود در یک روز و چند ساعت انجام دهند؛ چنانکه با تلاش دوستان برنامه‌ها به شکل فشرده انجام شد و امروز صبح به تهران بازگشتیم.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اقتدار ملت ایران خاطرنشان کرد: ‌انسان وقتی به خارج از ایران می‌رود، می‌بیند که ملت ایران چگونه است. ایران مانند یک کانون جوشان نور در عالم می‌درخشد و وقتی که با دیگران صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که ایران چه قطعه‌ای از بهشت است.

وی افزود: همه دغدغه داشتیم که در انتخابات شرکت کنیم و لذا 2 امروز صبح به وقت تهران حرکت کردیم و از فرودگاه بلافاصله به سمت مسجد لرزاده آمدیم.

رییس‌جمهور هم‌چنین در پاسخ به خبرنگاران درباره توصیه به مردم با تاکید بر این که توصیه به این ملت معنا ندارد، گفت: مردم اهمیت مجلس و ارکان نظام را می‌دانند و می‌دانند که مجلس متعلق به مردم و انعکاس و تجلی کار و خواست و اراده آنان است.

وی ادامه داد: اراده ملت ما اصلاح، ساختن، اقتدار و عزت، پیشرفت، همکاری و همیاری است. ملت همواره تصمیمات خوبی گرفته و تصمیمش همواره سازنده است.

احمدی‌نژاد هم‌چنین گفت: همین قدر به ملت عرض کنم که بی‌انصافی است اگر بگوییم صدها میلیون چشم بلکه باید بگوییم میلیاردها چشم و دل در سطح دنیا به دنبال ملت ماست. این حقیقتی است که کسی که در خارج گشتی می‌زند متوجه آن می‌شود. ملت‌ها از ساز و کارهای فعلی، اشغالگری‌ها، تهدیدها، چپاول‌ها و غارت‌های جهانی به تنگ آمده‌اند و از اینکه می‌بینند به طور خودکار بخشی از دسترنج آنها به جیب سرمایه‌داران بین‌الملل می‌رود، ناراحتند.

وی نمونه این مساله را قاره آفریقا و کشورهای این قاره عنوان کرد که شبکه سلطه ذخایر آن را می‌برد و مردم در فقرند.

رییس‌جمهور یادآور شد: امروز ملت‌ها تغییر شرایط را دنبال می‌کنند و در این میان ملت ایران را به عنوان الگو انتخاب کرده‌اند.

رییس‌جمهور در ادامه یکی از جنبه‌های تحکیم جایگاه ملت ایران را انتخابات عنوان کرد و گفت:‌ در انتخابات روح جمعی ملت ظهور می‌کند. در انتخابات روح ملت ایران است که ویژگی‌های برجسته خود را در برابر جهانیان قرار می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که روز جمعه هم مانند همیشه شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.

وی در عین حال تنها ناراحتی خود را افزایش سن رای‌دهندگان از 16 به 18 سال عنوان کرد و گفت: ای کاش این قانون تصویب نمی‌شد و ای کاش اصلاح شود و میدان در همه صحنه‌ها برای جوانان عزیز باز باشد. وی همچنین از همه دست‌اندرکاران انتخابات تشکر کرد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری در مورد تلاش کشورها و رسانه‌های خارجی برای کمرنگ‌کردن حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: این رسانه‌ها خودشان چیزی نیستند، این‌ها بلندگوی دشمنان بشریتند و شبکه‌های چپاول‌گر صهیونیستی دنیا پشت این رسانه‌ها هستند، وگرنه اگر با کارمندان و خبرنگاران این رسانه‌ها صحبت کنید آنها دلشان با ملت ایران است.

وی ادامه داد: آنها چاره‌ای ندارند، مانند کسی که به پیامبر توهین می‌کند، وقتی می‌بینند ارزش‌های اسلامی همه جا را گرفته است، درمانده می‌شوند و نمی‌دانند چکار کنند. وی مساله این افراد را همانند کسی توصیف کرد که خاک به سمت خورشید می‌پاشد تا نور آن را خاموش کند، غافل از اینکه همان خاک به صورت وی برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ما از ابرقدرت‌ها عبور کرد و این حرف‌ها نه تنها در این ملت اثر ندارد بلکه در دیگر ملت‌ها نیز اثربخش نیست.

رییس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به مصاحبه‌اش در سنگال گفت: در این مصاحبه احساسات خبرنگاران را نسبت به ملت ایران ببینید، اصلا وصف‌نشدنی است؛ چیزی که در دل و حقیقت باشد همه این پرده‌های ظلمانی تبلیغات را می‌شکند.

وی یادآور شد: ملت ایران از همه نظامات موجود عبور کرده و کسی قادر به اثرگذاری در تصمیمات این ملت نیست.

احمدی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به برخی اقدامات رسانه‌های غربی و برخی کشورها در قبال ملت ایران گفت: بعضی وقت‌ها حرف‌هایی می‌زنند و به خیال خودشان قطعنامه‌ای صادر می‌کنند که به نوعی در انتخاب ملت ایران اثر بگذارد؛ اما دلم برایشان می‌سوزد؛ چرا که آنها از حمقا هستند و ملت ایران را نمی‌شناسند.

رییس‌جمهور گفت: این افتخارات یک افتخار بزرگ برای ملت ایران و یک شرمندگی مجدد برای شبکه دروغ، ظلم و فساد خواهد بود.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها