پورمحمدی: بنای ارائه آمار در این مقطع را نداریم

وزیر کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور و پس از رای دادن گفت: مردم ما به این نظام سیاسی پایبندند و همه ارکان نظام را با رای و حضور چشمگیر خود تعیین می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۴۲۲۰

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام اسلامی ما از مردم‌سالاری توانمند، مقتدر و کاملا واقع‌بینانه و کاربردی با محتوای اسلامی برخوردار است. این امتیازی است که خوشبختانه مدل سیاسی با حساسیت‌های فراوان در جهان ایجاد کرده است.

وی گفت: نرم مشارکت مردم ما در انتخابات خوشبختانه جز بالاترین نرم‌های مشارکت جهانی است که تاکنون ثبت شده و طبیعی است این حجم از مشارکت مردم موجب افزایش اقتدار ملی و امنیت ملی و انتخاب نمایندگان کارآمد برای تدوین قوانین صحیح و قوی و نظارت بر فعالیت‌های دولت و حمایت از دولت قوی برای انجام فعالیت‌هایش است.

وزیر کشور ادامه داد: طبیعی است حضور این هجمه از مردم عزیزمان در این انتخابات نیز سبب توانمند شدن نظام خواهد بود و تقویت نظام سیاسی را به همراه خواهد داشت. این برای دوستان ما در دنیا الهام‌بخش است و برای دشمنان و رقبا که نسبت به ما طمع دارند، درسی است تا بدانند مردم ایران هوشمندانه با عزم راسخ و با وحدت پشت سر نظام‌شان ایستاده‌اند.

پورمحمدی در پاسخ به این پرسش که بعضی از کاندیداها اعلام کرده‌اند که نمایندگان‌شان نتوانسته‌اند به راحتی در بعضی از شعب اخذ رای به عنوان ناظر حاضر شوند و کارت در مواردی به اندازه کافی صادر نشده است، گفت: این هماهنگی‌ها جدولی دارد که براساس قانون تنظیم شده است. این‌گونه نیست که اگر بنا باشد تهران مثلا 800 کاندیدا داشته باشد برای 800 نماینده در هر صندوق افرادی بفرستیم. جدولی وجود دارد که براساس آن هرچند کاندیدا می‌توانند در چند شعبه نماینده داشته باشند؛ البته این تنظیمات به عهده شورای نگهبان است. ما کارت نمایندگان کاندیداها را طبق قانون نمی‌دهیم و شورای نگهبان مسوولیت این کار را دارد.

وی گفت: طبق آخرین گزارش‌هایی که ما داریم کارت‌ها توزیع شده است، شاید برخی از نمایندگان کاندیداها دیر اقدام کرده‌اند؛ چراکه باید تا چند روز قبل اسامی‌شان را می‌دادند و برای آن‌ها کارت صادر می‌شد.

وی گفت: نماینده هر کاندیدا لزومی ندارد در هر شعبه‌ای باشد، ممکن است نماینده کاندیدای دیگری در آن شعبه حضور داشته باشد به هر حال حرف این است که در هر شعبه مجری، ناظر، خبرنگار و نماینده کاندیداها هستند حال از هر 500 کاندیدا 20 نماینده آن‌جا حضور دارند، قرار نیست همه نمایندگان کاندیداها در همه شعب باشند. همین‌قدر که مثلا از 500 کاندید 20 نماینده در آن‌جا حضور دارند و نمایندگان کاندیداها در یک شعبه هستند برای ما کفایت می‌کند که تحت نظارت عوامل غیر شعبه و غیر نظارتی فعالیت‌های ما نظارت شود.

پورمحمدی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت کشور قصد دارد به تدریج آماری از مشارکت مردم ارایه دهد، گفت: با ارایه آمار اولیه صبح فقط خواستیم بگوییم عملیات رایانه‌ای ما در حال انجام است و موفق عمل کرده است اما بنای ارایه آمار در این مقطع نداریم چون ممکن است پیامدهای متفاوتی در این مقطع پیدا کند اجازه دهید در پایان کار آمار دقیق اعلام شود.

پورمحمدی گفت: انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی بین دهه آخر فروردین و دهه اول اردیبهشت برگزار می‌شود چون یک ماه قبل از تشکیل مجلس نتیجه انتخابات را مشخص کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها