میزان نهایی حقوق کارگران در سال 87 ، شنبه اعلام می شود

با توافق گروههای 3 گانه کارگری،کارفرمایی و دولت، میزان افزایش حداقل حقوق کارگران برای سال 87 شنبه هفته آینده اعلام می شود.
کد خبر: ۱۶۴۰۴۲

یک مقام آگاه در گفتگو با مهر، جلسه دوم شورای عالی کار برای تعیین حداقل حقوق کارگران برای سال 87 که تا ساعت 23 چهارشنبه ادامه داشت را مورد اشاره قرار داد و در خصوص روند بررسیهای گروههای 3 گانه کارگری، کارفرمایی و دولت  گفت : در این جلسه بار دیگر پیشنهاد افزایش 31 درصدی حداقل حقوق سال آینده کارگران توسط نمایندگان گروه کارگری مطرح شد ولی به تصویب نرسید.

وی افزود : پیشنهاد افزایش حداکثر 6 درصدی حداقل حقوق سال 87 کارگران که توسط کارفرمایان ارائه شده بود نیز با مخالفت شدید نمایندگان کارگری در جلسه شورای عالی کار مواجه شد.

این مقام آگاه در شورای عالی کار اعلام کرد : در ادامه جلسه و پس از اظهارات وزیر کار و امور اجتماعی گروههای 3 گانه کارگری، کارفرمایی و دولت بر توافق بر سر حداقل حقوق سال آینده تاکید کردند و مقرر شد شنبه هفته آینده میزان افزایش حداقل حقوق از سوی وزارت کار و امور اجتماعی اعلام شود.

گزارش مهر حاکی از آن است که احتمالا میزان افزایش حداقل حقوق سال 87 کارگران حول و حوش معادل نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به بهمن سال 86 را 17.8 درصد اعلام کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها