وصال روحانی‌

تمرین ‌بازی ‌با‌ کویت‌ در‌ خاک ‌بحرین‌

از هر یک از گروه‌های پنجگانه مقدماتی آسیا دو تیم بالا می‌روند و با این حساب شانس صعود ایران هنوز هم فراوان است. پس از توقف تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در اولین مسابقه از مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی 2010 در قاره آسیا، ملی پوشان به تیم‌های باشگاهی خود رجعت کرده‌اند و همه چیز متمرکز بر لیگ و مصروف به رقابت‌های داخلی و همچنین تعدادی از مسابقه‌های باشگاه‌های خارجی که لژیونرهای ایران در آن مستقر هستند، شده است. اما این فقط ظاهر ماجراست و ناراحتی تساوی خانگی بدون گل با سوریه و نگرانی‌های دیدار با کویت (6 فروردین) در دومین دیدارمان در چارچوب پیکارهای فوق بیش از هر عاملی افکار را متوجه خویش ساخته است.
کد خبر: ۱۶۴۰۰۰

این که کویت «همیشه مغلوب در برابر ما» بتواند احتمالا سدی را در راه صعودمان به مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی ایجاد یا حتی روند حرکت ما را قدری کند و مخدوش نماید، به خودی خود نشانگر نزول محسوس فوتبال ملی ما طی ماه‌های اخیر است.

برای این که احتمال وقوع این حادثه کمتر و پیروزی ما محقق و 3 امتیاز حیاتی حاصل از آن کسب شود، ایران به احتمال قریب به یقین یک دیدار تدارکاتی در روز 2 فروردین برابر بحرین در خاک حریف خواهد داشت.

به‌رغم پیشینه‌ای که در مورد ارائه برخی ضد فوتبال‌های تاسف‌‌برانگیز از جانب تیم بحرین وجود دارد و خود ما هم چوب آن را خورده‌ایم، شباهت‌هایی نیز بین نوع بازی این تیم باکویت وجود دارد و بازی با یکی، لاجرم تمرین مسابقه با دیگری خواهد بود.

برگزاری مسابقه با کویت در ایام تعطیلات عید نیز مشکلی اضافی است، زیرا طبق یک سنت ورزشکاران ایرانی معمولا برای جمع کردن حواسشان و ارائه بهترین نمایش خود طی این ایام مشکل داشته‌اند.

امید آن که تمرین بازی با کویت در خاک بحرین تیم ملی را از خمودگی و روح و روال ناقص هفته‌های اخیر و برزخ گل نزدن‌هایش رهایی بخشد و ستاره‌های ما دوباره همانی شوند که در توانشان هست. در غیر این صورت 4 بازی باقی‌مانده بیش از پیش به یک جنگ اعصاب برای فوتبال ما بدل خواهد شد.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها