رییس شورای عالی استان‌ها:

بعضی مسوولان هنوز فکر می‌کنند باید بر شوراها تسلط داشته باشند

رییس شورای عالی استان‌ها گفت: تاکنون تنها بر روی وجه بیرونی شوراها کار شده است.
کد خبر: ۱۶۳۸۸۳

به گزارش ایسنا ، مهندس مهدی چمران در همایش آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای استان خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: تاکنون تلاش شده است که جایگاه شورا برای مردم تببین و تثبیت شود، ولی در پایان 8 تا 10 سالی که از عمر شوراها می‌گذرد، هنوز جایگاه آن برای مردم و مسوولان شناخته شده نیست.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است، توانمندی درونی است و باید شوراها از درون خود را قوی و توانمند کنند و این یکی از راه‌هایی است که در آینده باید دنبال شود.

وی افزود: این امر جز با تلاش، آشنایی با دانش روز، همبستگی و ارتباط شوراها با هم و مشورتی که شوراها می‌توانند با خود داشته باشند، میسر نیست.

رییس شوراهای عالی استان‌ها عنوان کرد: شورای اسلامی شهرها دارای 110 هزار نیرو در کشور است که همگی نمایندگان مردم هستند، به همین سبب باید توانمندترین ارگان دولتی باشد.

وی با اشاره به این مطلب که نگاه مسوولان البته در بدنه سیستم اداری به شوراها مانند نگاه مردم به شوراها نیست، گفت: بعض مسوولان هنوز فکر می‌کنند، باید به شوراها تسلط داشته باشند و هنوز جایگاه شورا برای آن‌ها به طور کامل تبیین نشده است که این دید باید اصلاح شود و با تلاش و عملکرد خوب می‌توان در پیشبرد این هدف گام برداشت.

چمران نگاه درونی شورا را نگاه شورا به خود دانست و خاطرنشان ساخت: اعتماد به نفس و همبستگی درونی، همان نگاه درونی است که همگی به دنبال آن هستیم و اعضا شوراها در حالی که رقیب هم هستند، باید در رابطه با توطئه‌های دشمن رفیق هم باشند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها