سرانه دانش‌آموزان ایرانی یک سال عقب‌تر از خود دانش‌آموزان است!

رییس موسسه آموزش از راه دور کشور از ابلاغ سرانه 175 هزار تومانی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در آخرین ماه سال در حالی خبر داد که سرانه سالانه 400 تا 500 هزار تومانی دانش‌آموزان عادی، علی‌رغم سبقت دو هفته‌ای در ابلاغ پرداخت، هنوز به حساب مدارس واریز نشده است.
کد خبر: ۱۶۳۸۶۹

نورالدین میرزایی ضمن اعلام این خبر، گفت: سرانه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم، دهه اول اسفند، با تاخیر دو هفته‌ای نسبت به دانش‌آموزان عادی، ابلاغ شد که البته علی‌رغم ابلاغ به استان‌ها و آغاز پرداخت، بلافاصله پس از ابلاغ معاونت برنامه‌ریزی وقت آموزش و پرورش، پرداخت سرانه به سال آینده می‌انجامد.

به گزارش ایسنا ، سرانه دانش‌آموزان عادی نیز که طبق اعلام قبلی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با سه هزار تومان افزایش نسبت به سال گذشته، 20 هزار تومان در سال 86 به ازای هر دانش‌آموز تعیین شده بود، پس از گذشت پنج ماه از آغاز سال تحصیلی، دهه سوم بهمن ماه، با سقوط به 15 هزار تومان، ابلاغ شد که البته این سرانه ، هنوز به حساب مدارس واریز نشده است.

در این زمینه، دکتر منوچهر مصدق ـ مدرس مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم(ص) ـ تصریح کرد: متاسفانه سرانه دانش‌آموزی در ایران، یک سال از دانش‌آموزان عقب‌تر است که البته بهانه همیشگی و نام آشنای این مشکل ، کمبود اعتبار است!

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پرداخت نشدن سرانه دانش‌آموزی، بار هزینه‌های مدارس بر دوش مدیران قرار گرفته است که این امر نه با منطق و نه با انصاف جور است.

گفتنی است، مصداق این گفته، سخنان فاطمه معتمدی ـ مدیر یک مدرسه راهنمایی دخترانه در تهران ـ است که گفت: از فروردین ماه امسال، بیش از 500 هزار تومان برای تامین نیازهای مدرسه و دانش‌آموزانش هزینه کرده، به امید این وعده که سرانه دانش‌آموزی طبق اعلام معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش، حداکثر تا آذر ماه گذشته پرداخت شود!

در این میان، توجه به این نکته خالی از لطف نیست که اگر سرانه دانش‌آموزی در پایتخت به چنین وضعی گرفتار است، پس چه جای امید به مدارس روستاهای محروم!

مصدق همچنین یادآور شد: ظاهرا اهمیت بیشتر تامین نیازهای دانش‌آموزان لازم‌التعلیم به ویژه لازم‌التعلیم‌های بازمانده از تحصیل، نسبت به دانش‌آموزان عادی نیز، امری است که در کشور ما مغفول مانده و لذا اول، دومی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها