آغاز به کار صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در بورس‌

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مصوبه دولت برای راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات اخذ شده است. به گزارش مهر از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، علی صالح‌آبادی با بیان این که صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات از اوایل سال آینده، فعالیت خود را در کشور آغاز خواهند کرد، افزود: شورای عالی بورس و اوراق بهادار نیز فیوچر را به عنوان ابزار مالی جدید تصویب کرده است.
کد خبر: ۱۶۳۷۴۳


وی از آمادگی سازمان بورس و اوراق بهادار برای راه‌اندازی فیوچر در بورس کالای ایران خبر داد و گفت: دستورالعمل این ابزار مالی در شرف تصویب است تا این ابزار مالی جدید اوایل سال آینده افتتاح شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری هفته آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: تا پایان امسال مجوز 3 یا 4 صندوق سرمایه‌گذاری صادر خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که فضا برای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در کشور فراهم شده است، گفت: در حال حاضر، ارزش بازار سرمایه به 50 میلیارد دلار رسیده که این مساله نشان‌دهنده رشد بازار نسبت به گذشته است.

صالح‌آبادی همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال 86، ارزش معاملات به بیش از 7 میلیارد دلار برسد.

صالح‌آبادی به راه‌اندازی بازار OTC اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، راه‌اندازی این بازار در دستور کار شورای عالی بورس قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال، مجوز آن صادر شود تا این بازار از سال آینده فعالیت خود را در کشور آغاز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها